اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کمبود 160 هزار معلم/ رشد جمعیت تا سال 1405 صعودی است

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در نیروی انسانی حدود 160 هزار نفر کمبود داریم، در حال حاضر حدود دو میلیون و 800 هزار ساعت باید حق‌التدریس داشته باشیم.

کمبود 160 هزار معلم/ رشد جمعیت تا سال 1405 صعودی است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به لزوم ارائه آمار دقیق در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: معمولا با چالش ارائه آمارهای غیردقیق مواجه بودیم که هدف‌گذاری کردیم تا این موضوع حل شود؛ در حال حاضر وضعیت آمار شفاف‌سازی شده چرا که مبنای انجام هرکاری آمارهای درست و دقیق است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی موجود، گفت: هر سال مرکز نیروی انسانی با استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی دارد تا ساماندهی نیروی انسانی به درستی صورت گیرد.

نجار اضافه کرد: با توجه به اینکه در نیروی انسانی حدود 160 هزار نیرو کمبود داریم، در برآوردهای اولیه نیاز سنجی شد که حدود سه میلیون و هفتاد هزار ساعت باید حق‌التدریس داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از انعقاد تفاهم‌نامه با استان‌ها و بررسی ابعاد مختلف و تلاش در جهت ساماندهی درست بر مبنای شیوه نامه ساماندهی، این ساعات حق‌التدریس به دو میلیون و 800 هزار ساعت کاهش پیدا کرد.

* معلمان حق‌التدریس عیدی‌شان را گرفتند

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به قانون تعیین تکلیف مشمولین، افزود: در سال گذشته 55 هزار نفر طی دو مرحله استخدام داشتیم و با تلاش همکاران و هماهنگی هایی که با سازمان‌های ذیربط داشتیم، مجوز استخدام 36 هزار نفر را دریافت کردیم.

وی گفت: برای تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس مشمول قانون که ابلاغ، گزینش و دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را دارند، با هماهنگی‌های انجام ‌شده مجوز استخدام برای آنها صادر خواهد شد و از اول اسفندماه حکم استخدام شان اجرایی می‌شود؛ خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن‌ماه حق‌التدریس و عیدی خود را دریافت کرده‌اند.

نجار خاطرنشان کرد: 5 هزار معلم قرآنی و نزدیک به 60 هزار مشمول طرح مهرآفرین، در سال 1401 تبدیل وضعیت و استخدام پیمانی خواهند شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند جمعیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: بررسی وضعیت ده ساله نشان می دهد که در برخی از استان ها با رشد جمعیت دانش‌آموزی روبرو هستیم که به توجه ویژه نیاز دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: رشد جمعیت تا سال 1405 صعودی است و پس از آن کاهشی خواهد بود اما این روند برای همه استان‌ها یکسان نیست و متناسب با این جمعیت پیش‌بینی کلاس‌های درس مورد نیاز انجام شده است.

نجار با تأکید به شفاف‌سازی آمار، بیان کرد: در راستای این هدف کتابچه اطلاعات تحلیلی به استان‌ها ارسال خواهد ‌شد که با بررسی تحلیل‌های موجود در آن می‌توان برنامه‌ریزی برای جمعیت دانش‌آموزی و کلاس‌های درس را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول