اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

90 درصد عرصه های ملی کشور صاحب سند کاداستری شده اند

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: 90 درصد عرصه های ملی کشور صاحب سند کاداستری شده اند.

90 درصد عرصه های ملی کشور صاحب سند کاداستری شده اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن بابایی در ادامه برنامه های سفر استانی به آذربایجان شرقی و پیش از ورود به محل جلسه دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی اظهار کرد: از مساحت ۱۶۴ میلیون هکتاری کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه ملی است که با زحمات شبانه روزی همکارمان در واحدهای ثبتی، ۹۰ درصد این عرصه ها صاحب سند کاداستری شده اند.

 وی با اشاره به برنامه ریزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تعمیم صدور اسناد کاداستری به اراضی کشاورزی و مسکونی افزود: با اجرای برنامه مهم صدور اسناد کاداستری، حجم زیادی از دعاوی مربوط به مباحث مالکیتی و حتی منازعاتی که منشاء مالکیتی دارند، کاهش خواهد یافت.

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در تلاشیم اجرای کاداستر کشاورزی را به زودی شروع کنیم که البته در این مسیر نیازمند همکاری دستگاه های مختلف به ویژه سازمان جهادکشاورزی است تا مالکیت های کشاورزی تثبیت شود.

 وی با اشاره به استفاده از ظرفیت تمام دستگاهها در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور گفت: تا اول اسفند ماه سال ۱۴۰۰ سند مالکیت کاداستری قریب به ۹۰ درصد اراضی ملی و دولتی با مساحت بالغ بر ۱۲۴ میلیون هکتار صادر شده است که از آن میزان حدود ۳۰ میلیون هکتار معادل ۲۴ درصد آن در ۴ ماه اخیر محقق گردیده است.

وی افزود: اگر از ظرفیت هایی که در دادگستری ها وجود دارد به درستی استفاده شود صدور اسناد کاداستری اراضی ملی و کشاورزی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه راهبرد اصلی سازمان ، هوشمند سازی فرآیندهای ثبتی در جهت افزایش رضایتمندی مردم است، افزود: یکی از اولویت های سازمان پیاده سازی هوش مصنوعی در لایه لایه سازمان است تا از این طریق مراجعات مردمی را به حداقل کاهش دهیم زیرا معتقدیم هر جا مراجعات مردم زیاد بوده زمینه بروز فساد شکل گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول