اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شکر نعمت بعثت، انس با قرآن کریم است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نعمت بعثت، از بزرگترین نعمات خداوند متعال است که برای اعطای آن به بشر منت نهاده است و شکر این نعمت، انس با قرآن کریم است.

شکر نعمت بعثت، انس با قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران در مراسم سالروز عید مبعث در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: خداوند متعال هرگز پیامبر اسلام (ص) را به اسم مورد خطاب قرار نداده و ایشان را با عناوینی نظیر «نبی» و «رسول» مورد خطاب قرار می‌دهد که پیام مهمی برای ما دارد. این وجود مقدس از منظر حضرت حق در قله احترام جای دارد و باید درباره او در کمال ادب و احترام سخن گفت.

وی از وجود مقدس پیامبر (ص) با عنوان آیینه تمام نمای جمال، جلال، علم، حلم، حکمت، عزت، رحمت، مغفرت و کرم پروردگار متعال یاد کرد و افزود: او رسولی است که از طرف «الله» به سوی شما آمده است. این تعبیر معرفتی یعنی کریم، علیم، رحیم، حلیمف عظیم به سوی شما فرستاده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص)، عبد مطلق پروردگار متعال و آیه تام و تمام خدای متعال است. اگر می‌خواهید به خدا ایمان بیاورید، باید به رسولش ایمان داشته باشید. اگر می‌خواهید با خدا بیعت کنید، باید با رسولش بیعت کنید، برای نصرت الهی، باید رسول او را یاری کنید و اگر اطاعت خدا را طالبید، باید از رسول او اطاعت کنید.

وی افزود: در سلسله ۱۲۴ هزار نفری پیامبران، خدای متعال تا این حد انسانیت و بشریت را تکریم و تجلیل نکرده بود که با وجود محمد مصطفی(ص) تجلیل و تکریم کرد. هر چه انسان برای سعادت و خوشبختی لازم دارد در صفحه‌ای از نور منعکس کرد و اولین بار همه قرآن را در شب قدر به قلب پیامبرش نازل کرد. آنگاه در شب مبعث اجازه پیدا کرد که این چشمه نور و علم الهی را در دسترس بشر قرار دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: نعمت بعثت، از بزرگترین نعمات خداوند متعال است که برای اعطای آن به بشر منت نهاده است. شکر این نعمت به انس با قرآن کریم است. قدرشناسی از نازل شدن آیه آیه آیات بر قلب نازنین پیامبر(ص)، قدرشناسی از نعمت بعثت است. پیام مبعث، آشتی با قرآن کریم است و دوری از قرآن کریم و اهل بیت(ع) پیامبر زندگی دنیوی و اخروی ما را نابود خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول