اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

103 هزار زنجانی زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۷ محیط شهری، روستایی، آموزشی و محیط کاری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۸۵۷ نفر برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد از طریق این اداره کل هستند.

103 هزار زنجانی زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی در کار گروه اعتیاد زنجان با بیان اینکه پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می‌تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد، اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون‌گذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندانشان آنها را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نیاز به آگاه‌سازی و ایجاد مصونیت خانواده‌ها با افزایش دانش بیش از پیش احساس می‌شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۸۷ محیط شهری، روستایی، آموزشی و محیط کاری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۸۵۷  نفر برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد از طریق این اداره کل هستند.

وی با اشاره به اینکه در راستای  پیشگیری از اعتیاد اطلاع‌رسانی محلی با رعایت فرهنگ، زبان و لهجه‌های بومی اقشار مختلف جامعه تأثیر قابل توجهی در انتقال پیام و مفاهیم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر دارد، افزود: در این زمینه رسانه‌های محلی اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه‌های محلی به دلیل ماهیت فراگیر خود نقش برجسته‌ای در پیشگیری از اعتیاد دارند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی باید با رعایت سن مخاطبین و بصورت واضح و روشن و با زبانی ساده و قابل فهم و بدون پیچیدگی و همراه با خلاقیت و نوآوری، محصولات تازه‌ای را به جامعه ارائه کند.

حسینی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند تقویت مهارت‌های مقاومت فردی و اجتماعی آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا با مداخله مطلوب در گرداب آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و تاکید کرد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸ )، راهنمایی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می‌دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می‌کند.

وی گفت: ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول