اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مساجد محور حل مشکلات محله‌ها باشند

امام جمعه اصفهان گفت: مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل محله‌ها را برطرف کنند و نقش آفرینی جدی در جامعه داشته باشند.

مساجد محور حل مشکلات محله‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمودند همه واجبات به وسیله امر به معروف و نهی از منکر برپا خواهد شد و احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی متذکر شویم که نباید نسبت به دین بی‌تفاوت بود.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌های ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت افزایش گروه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد است که نقش مهمی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه دارند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مساجد باید از پایگاه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر باشند، افزود: شناسایی افراد نیازمند در هر محله‌ باید از سوی مساجد صورت بگیرد و به صورت پنهانی و با حفظ کرامت افراد به آن‌ها کمک شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن نیازهای مردمی و اقشار ضعیف محله‌ها به حضور و فعالیت خیران نیاز است.

وی افزود: مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل محله‌ها را برطرف کنند و نقش آفرینی جدی در جامعه داشته باشند.

در ادامه این دیدار سردار جواد استکی، رییس مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز اظهار داشت: فلسفه شکل‌گیری این مجمع در استان از سال ۹۵ آغاز شد و تلاش کردیم طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای احیای این واجب فراموش شده گام برداریم.

وی افزود: همه فعالیت‌های مجمع رهروان امر به معروف به عشق احیای این فریضه واجب و لبیک گفتن به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با کمک همه‌ بتوانیم این واجب فراموش شده را احیا کنیم چرا که یکی از نیازهای ضروری جامعه عمل به این فریضه الهی است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول