اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ساماندهی آرامستان پل‌دختر نیازمند کمک همه ادارات مرتبط است

رییس شورای اسلامی شهر پل‌دختر گفت: تمام دستگاه‌هایی که در زمینه تعیین تکلیف قانونی آرامستان این شهر مرتبط هستند پای کار باشند.

ساماندهی آرامستان پل‌دختر نیازمند کمک همه ادارات مرتبط است

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، مجتبی حسینی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و ساماندهی آرامستان پل‌دختر به اهمیت این موضوع اشاره و اظهار کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهردار پل‌دختر جلسه‌های متعددی در این خصوص برگزار و ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: قدمت آرامستان پل‌دختر به بیش از یک قرن  بر می‌گردد که به دلیل مقبره علامه سید نعمت الله جزایری لازم است اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز نسبت به تصمیم گیری در این زمینه در جلسه‌ها حضور داشته باشد تا از باب حدود سند وقفی و قسمت‌هایی از اراضی وقفی آرامستان که توسط برخی همشهریان تصرف شده نتیجه گیری بهتری حاصل شود.

رییس شورای اسلامی شهر پل‌دختر گفت: آرامستان دارای مشکلات شکلی و موضوعی است و نباید نگاهی بخشی نگر به این مسئله داشت و باید بدانیم تا کلیت کار اصلاح نشود، حل مشکل قطعه صالحین نیز به سختی امکان پذیر است.

وی افزود: بنابر این انتظار می‌رود تمام دستگاه‌هایی که در این خصوص تکلیف قانونی دارند پای کار باشند تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

حسینی یادآورشد: حل مسئله آرامستان پل‌دختر تنها بر عهده یک‌دستگاه نیست بلکه باید اداره‌های ثبت اسناد، اوقاف، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و تبلیغات اسلامی در جلسه‌های مربوطه حضور داشته باشند تا راه حل کوتاه مدت و بلند مدت برای این مسئله پیش بینی شود.

وی افزود: مشکل آرامستان از١٠، ۱۵ سال پیش به شکل حادتری مطرح  و هر لحظه وضعیت نامطلوب‌تری به خود می‌گیرد بنابراین حل موضوع به شکل مطلوب در این زمینه لازم است.

رئیس شورای اسلامی شهر پل‌دختر به مشکلات آرامستان این شهر اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف جهت تعیین حدود آرامستان، نسبت به ارائه سند زمین‌های وقفی به شهرداری ورود پیدا کند.

وی افزود: با توجه به ضرورت افزایش عرض معبر ورودی و عدم اعمال کاربری آرامستان، از فروش زمین قبل از ورودی جلوگیری شود.

حسینی یادآورشد: روستاهای اطراف و شهر سراب حمام نسبت به پیش‌بینی و ایجاد آرامستان برای نیازمندی شهر و روستای خود اقدام کنند.

وی با بیان این که راه حل کوتاه مدت برای رفع مشکل آرامستان پل‌دختر در دست بررسی و پی‌گیری است، افزود: پیشنهاد می‌شود در راستای فرهنگ سازی استفاده مردم از قبرهای ٢ طبقه و آزاد سازی زمین‌های وقفی در آرامستان، از ظرفیت روحانیون، تریبون نماز جمعه و سایر ارگان‌های فرهنگی استفاده شود.

رییس شورای اسلامی شهر پل‌دختر گفت: توافق با مالکان جهت توسعه آرامستان بر اساس طرح‌های کارشناسی و فنی و یا انتقال آن به مکانی جدید راه‌حل بلند مدت حل مسئله می‌باشد.

حسینی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد تمامی راه حل‌های موجود با حضورکارشناسان امر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت بهترین راه‌کار ممکن برای حل مشکل آرامستان پل‌دختر ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول