اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فتاح: عواید فروش املاک بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هزینه شده است/ آمادگی برای توسعه نیروگاه قاین

رییس بنیاد مستضعفان گفت: قول می‌دهیم که اگر واقعا از فروش املاک در خراسان جنوبی درآمدی حاصل شود، به استان برگردد و تاکنون چندین برابر عواید فروش املاک هزینه شده است.

فتاح: عواید فروش املاک بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی  هزینه شده است/ آمادگی برای توسعه نیروگاه قاین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این عواید در منطقه هدف محرومیت‌زدایی بنیاد در شهرستان درمیان و یا مسائل مربوط به حمایتی و عمرانی سرمایه‌گذاری شده و این خدمات ادامه دارد و ما آن را وسعت می‌دهیم.

وی گفت: آقای مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری در ۲ سال گذشته که مسوول املاک بنیاد مستضعفان بود، به خراسان جنوبی هم سفر داشته‌ و یک گره گشایی‌هایی در املاک مردم انجام گرفته است.

رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: حل موضوع املاک در خراسان جنوبی پیچیدگی‌هایی دارد که باید به نتیجه برسد و تلاش‌ها برای حل آن ادامه دارد.

فتاح اضافه کرد: هیات امنای املاک بنیاد هر موضوعی و مطلبی از خراسان جنوبی در خصوص املاک به بنیاد مستضعفان ارجاع داده شده، به نفع استان تصمیم گیری کردند و گزارش این موضوع هم برای مقام معظم رهبری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه فردا تعدادی از اراضی و املاک بنیاد در شهر بیرجند و شهرستان درمیان مورد بازدید قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: فردا جلسه‌ای برگزار می‌شود و درباره املاک گره گشایی کرده و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.

رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: از ۲ سال قبل قرار شد منطقه‌ای با هدفی آبادانی و پیشرفت در خراسان جنوبی انتخاب شود که برای این منظور شهرستان مرزی درمیان انتخاب شد که براساس گزارشات ارائه شده و منابعی که تزریق شد، اقدامات خوبی در منطقه انجام گرفت.

فتاح با یادآور اینکه فردا طرح‌های محرومیت‌زدایی‌ در شهرستان مرزی درمیان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: اقدامات محرومیت‌زدایی ما در سال آینده در شهرستان مرزی درمیان بهتر و در سطح بالاتری از گذشته خواهد بود به نحوی که مردم این منطقه تغییر و تحول را احساس کنند.

وی ادامه داد: اکنون در این منطقه طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی، اشتغالزایی، اجتماعی و فرهنگی خوبی در حال انجام است.

رییس بنیاد مستضعفان به تکمیل نیروگاه شهر قاین و اختلافات قضایی با وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم سهم وزارت نیرو را در این پروژه برای توسعه و سرمایه گذاری در آن خریداری کنیم.

فتاح با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان طرح‌هایی را در سطح استان در زمینه کشاورزی و بانکی در حال انجام دارد، اضافه کرد: این طرح‌ها مسائل فنی و اقتصادی دارد که با حل آن، قابل انجام است.

وی یادآور شد: در بحث شیوع بیماری کرونا بنیاد مستضعفان اقداماتی در ابعاد مختلف در این استان انجام داده و به محرومان از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کمک‌های خوبی شده است.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور با همکاری بنیاد مسکن به مناسبت عید مبعث و سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان از فردا در شهرستان مرزی درمیان آغاز می‌شود که ۶۵۰ واحد آن برای استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

فتاح بیان کرد: این واحدها برای افراد نیازمندی ساخته می‌شود که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند چرا که سهم مددجویان این نهادهای حمایتی را قبلا در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با سهمیه نهادهای حمایتی بیش از هزار واحد مسکونی را در خراسان جنوبی با همکاری بنیاد مسکن احداث می‌کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: رییس جمهوری به خراسان جنوبی عنایت ویژه‌ای دارد و امیدواریم در این دولت عقب ماندگی در این استان جبران شده و خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف ارتقاء یابد.

فتاح ابراز کرد: آقای قناعت استاندار خراسان جنوبی قبلا در بنیاد مستضعفان خدمت‌گزار بوده که به عنوان استاندار این استان معرفی شد و از این جهت هم وظیفه داریم که از خراسان جنوبی حمایت کنیم.

به گزارش فارس، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز در رأس هیاتی وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، شرکت در شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی و نیز اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند از جمله برنامه‌های فتاح در این سفر ۲ روزه است.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان به‌طور پایلوت در شهرستان مرزی درمیان کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول