اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خاموشی: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با سبک جدید در جهان بی‌سابقه است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی با سبک و سیاق جدید در جهان بی سابقه است و آماده انتقال تجربیات به دیگر کشور‌ها هستیم.

خاموشی: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با سبک جدید در جهان بی‌سابقه است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین افتتاحیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

برنامه با تلاوت حمید‌رضا احمدی‌وفا دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و اجرای برنامه را سیدوحید مرتضوی و احمد نجف برعهده دارند.

 

مسابقات قرآن ایران یکی از باسابقه‌ترین مسابقات جهان اسلام است

در این برنامه حجت‌الاسلام خاموشی طی سخنانی با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار یک کتاب، یک امت کار خود را آغاز کرده و یکی از با سابقه‌ترین مسابقات قرآن جهان اسلام است.

برگزاری مسابقات در بخش‌های بزرگسالان، بانوان، روشندلان و دانش‌آموزان

وی ادامه داد: در این مسابقات سه رویداد تجمیع شده که مسابقات بزرگسالان آقایان به عنوان مسابقات اصلی جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ‌کل ق÷ان برگزار می‌شود. مسابقات خواهران در حفظ کل، مسابقات دانش‌آموزان در رشته های حفظ و قرائت و دختران و پسران و رقابت‌های روشندلان در رشته‌های حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن، تکریم قرآن و تکریم اهل قرآن است

خاموشی برگزاری مسابقات قرآن را تکریم و حفظ جایگاه و منزلت قرآن دانست و گفت: این مسابقات تکریم قرآن به عنوان کتاب عمل در زندگی و تکریم قاریان و قرآن دوستان است و برگزاری آن در دوران شیوع کرونا نشان دهنده آن است که قرآن در کشورمان زنده است و این رقابت‌ها عاملی برای صدور معارف قرآن به دیگر کشور‌ها است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری دو دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در شرایط شیوع کرونا گفت: مسابقات سال گذشته در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای با سابقه مسابقات قرآن را برگزار نکردند.

برگزاری مسابقات سی‌وهشتم با حضور ۱۹۰ نفر از ۶۹ کشور جهان

وی درخصوص سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: مرحله اول این دوره از مسابقات به صورت ضبط قرائت‌ها با حضور ۱۹۰ نفر از ۶۹ کشور انجام شد و ۶۲ نفر از ۲۹ کشور به مرحله نهایی راه یافتند. شرکت‌کنندگان مسابقات با حضور در نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی ایران در دیگر کشور‌ها به ضبط آثار پرداختند.

حضور اساتید برجسته جهان اسلام در تیم داوری

خاموشی به حضور اساتید برجسته جهان اسلام در تیم داوری مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال داوران برجسته‌ای از کشورهای مختلف در مسابقات حضور دارند و رقابت‌ها به صورت زنده از شبکه و رادیو قرآن و دیگر شبکه‌ها پخش می‌شود.

آماده انتقال تجربه برگزاری غیرحضوری مسابقات به دیگر کشور‌ها هستیم

خاموشی در پایان گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با سبک و سیاق جدید و به صورت غیر حضوری در جهان بی سابقه است و سازمان اوقاف به عنوان متولی مسابقات بین‌المللی قرآن آمادگی دارد تجربه برگزاری مسابقات به سبک و سیاق جدید را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد.

در ادامه اعضای گروه نوجوانان محمد رسول الله (ص) به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول