اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان توسعه اقلیم کردستان را سرعت می بخشد

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان مورد حمایت مسئولان استان سلیمانیه است، چرا که این منطقه می تواند برکات و آثار فراوان اقتصادی برای مردم اقلیم به ارمغان بیاورد.

ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان  توسعه اقلیم کردستان را سرعت می بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، هه‌وال ابوبکر عصر امروز در نشست مشترک مسئولان استان کردستان و سلیمانیه عراق با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد یک کار بزرگ و سنگ بنای کارهای بزرگ دیگر در آینده است، گفت: ایجاد این منطقه برای استان سلیمانیه از اهمیت خاصی برخوردار است و م‌یتواند بخش صنعت و معدن ما را بیش از گذشته فعال کند.

وی با بیان اینکه مسئولان اقلیم کردستان عراق و سلیمانیه بر استفاده و بهره‌برداری از منابع و توانمندی‌های خود تاکید دارند، اظهار کرد: با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در اقلیم کردستان عراق می‌توانیم با همکاری جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی در جهت رونق تولید و مبادلات اقتصادی برداریم.

استاندار سلیمانیه عنوان کرد: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان مورد حمایت مسئولان استان سلیمانیه است، چرا که این منطقه می تواند برکات و آثار فراوان اقتصادی برای مردم اقلیم به ارمغان بیاورد.

هه‌وال ابوبکر با بیان اینکه در اقلیم کردستان عراق و ایران دو شیوه حکمرانی متفاوت وجود دارد، افزود: نقطه نظرات دیدگاه‌ها و پیشنهادات را در سلیمانیه مورد بررسی جدی تر قرار خواهیم داد.

وی در پایان از استانداران کردستان و کرمانشاه دعوت کرد در اولین فرصت و برای تعمیق هرچه بیشتر روابط اقتصادی به استان سلیمانیه سفر کنند.

 در این‌ نشست همچنین دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان گفت: سالیانه حدود هفت میلیارد دلار تبادلات مرزی از باشماق مریوان صورت می‌گیرد که با فعال شدن منطقه آزاد این تبادلات بصورت چشمگیری می تواند افزایش پیدا کند.

سعید محمد افزود: ما تدوین طرح جامع منطقه آزاد بانه و مریوان را در دست اقدام داریم و تمایل داریم نظرات اقلیم کردستان عراق را تیز در این طرح جامع لحاظ کنیم.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ایران و استان سلیمانیه مورد تاکید و قبول ما است که این امر علاوه بر توسعه اقتصادی سبب ایجاد امنیت پایدار در منطقه نیز خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول