اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«مناظره» نیازمند سرمایه علمی و داشتن هنر مباحثه است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: مناظره به سرمایه علمی و هنر مناظره نیاز دارد که انسان بداند چه بگوید و چگونه و از کجا با خصم وارد بحث شود و سلطان الواعظین به خوبی بر آداب مناظره اشراف داشت و سخنور توانایی بود.

«مناظره» نیازمند سرمایه علمی و داشتن هنر مباحثه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در سومین همایش از سلسله‌ همایش‌های بیدارگران که با محوریت نکوداشت آیت‌الله سلطان الواعظین شیرازی ظهر امروز ۹ اسفند ماه سال ۱۴٠٠ با حضور جمعی از طلاب، اساتید و علما به صورت حضوری و برخط در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، اظهار کرد: فن مناظره یکی از فنون مهم در اسلام به شمار می‌رود که سیره و عمل اهل بیت(ع) نشان می‌دهد فن مناظره بدون بی‌حرمتی پذیرفته است. 

وی با بیان اینکه هشام ابن حکم یکی از اصحاب امام صادق(ع) بود که در مناظره تبحر ویژه‌ای داشت افزود: هشام آنچنان در مناظره به ویژه در خصوص مباحث امامت قدرتمند وارد می‌شد که هارون الرشید حاکم ظالم آن زمان تصمیم به دستگیری وی گرفت و گفت:« زبان هشام از هزار شمشیر برای ما بدتر است.»

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تشریح کرد: سلطان الواعظین هم در بیان و هم در بنان برجسته بود و کتاب شب‌های پیشاور تصدیق کننده این حقیقت است.

نظری منفرد ادامه داد: بررسی کتاب «الفصول المختاره» نشان می‌دهد که شیخ مفید هم در مناظره بی‌بدیل بوده است. 

وی تصریح کرد: مناظره به سرمایه علمی و هنر مناظره نیاز دارد که انسان بداند چه بگوید، چگونه و از کجا با خصم وارد بحث شود و چقدر به خصم فرصت صحبت بدهد.

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد: سلطان الواعظین به خوبی بر آداب مناظره اشراف داشت و سخنور توانایی بود.

نظری منفرد عنوان کرد: استقبال گسترده و چاپ‌های فراوان آثار سلطان الواعظین نشان دهنده تاثیر و اهمیت بالای محتوای آن‌ها است.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول