اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اقتصاد مقاومتی تلاش جهادی در عرصه جنگ اقتصادی است

مسئول هیات اندیشه‌ورز بسیج استان قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ایجاد مانع و ریاضت نیست بلکه کار کردن با روحیه جهادی در عرصه جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، موسی مداح مسئول هیات اندیشه‌ورز بسیج استان قزوین در جلسه مجمع بسیج شهرستان آبیک که ظهر امروز با محوریت طرح کارگاه‌های موضوعی و تخصصی در فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی پا به میدان می‌گذارد و دغدغه اقتصادی را بارها در شعارهای سال مطرح کرده‌اند به این معناست که باید اقتصاد را بارور کرد و رشد داد؛ اگر توانستیم تولید ثروت داشته باشیم کشور اقتدار پیدا می‌کند و برای مردم هم قابل لمس خواهد بود.

وی افزود: آنچه مردم لمس می‌کنند و برای مردم و آینده آنها  امید ایجاد می‌کند،  اشتغال و آب و نان است  که باید ملاک نظر قرار دهیم و بیشتر تلاش کنیم.

مسئول هیات اندیشه‌ورز بسیج استان قزوین ادامه داد: دغدغه مقام عظمای ولایت در زمینه اقتصادی چراغ و نقشه راه ما باید باشد و باید گفت که با ساز وکارهای ناقص و معیوب نمی‌توان کار کرد و آموزش هم به طور کلی ناقص بوده و برای بهینه سازی آن اقدامی انجام نشده است.

مداح با بیان اینکه باید ادبیات رهبری را درست متوجه شد، توضیح داد: اقتصاد مقاومتی به معنای وارد کردن، ایجاد مانع و ریاضت نیست بلکه یعنی در زمان بحرانی و جنگ قرار داریم و باید از روزمرگی خارج شویم و با روحیه جهادی دغدغه اشتغال و تولید و کارآفرینی داشته باشیم.

وی بر تشکیل قرارگاه جنگ اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم برای رفع مشکلات اقدامی انجام داده باشیم و مردم هم دغدغه معیشتی و اقتصادی نداشته باشند.

این مسئول بیان کرد: برای حل مسائل اشتغال و تولید باید اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار مسئولان قرار گیرد و بیش از هر زمان دیگری با فهم دقیق از مشکلات و آموزشهای لازم برای رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال گام برداشت.

اجرای طرح سالانه اشتغال در آبیک

هادی نیک فطرت مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در ادامه جلسه با اشاره به تصویب طرح سالانه اشتغال در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح سالانه می‌توان برای ۱۰۰۰ آبیکی اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: علاوه بر حوزه صنعت در زمینه گردشگری و کشاورزی هم ظرفیت‌های خوبی رو شهرستان آبیک وجود دارد که باید به نحو بهینه استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: در خصوص واگذاری زمین به سرمایه‌گذار باید سرمایه‌گذاران اهلیت داشته باشند تا بتوانند به معنای واقعی به تولید بپردازند و در پرداخت تسهیلات هم لازم است نظارت ویزه داشته باشیم تا به سرمایه‌گذاران واقعی اختصاص یابد.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک هدف از اجرای طرح سالانه اشتغال را ایجاد روحیه و نشاط، اشتغالزایی،کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فضای کسب و کار و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت برشمرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول