اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: درخواست برگزاری تجمع یک حزب اصلاح طلب به ما نرسیده است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: درخواست مجوز برگزاری تجمع از سوی حزب اتحاد ملت به کمیسیون ماده 10 واصل نشده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: درخواست برگزاری تجمع یک حزب اصلاح طلب به ما نرسیده است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن اسلامی دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: اولین مصوبه کمیسیون امروز مربوط به بررسی صلاحیت مسئولین شعب استانی است که 8 مورد، مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

وی افزود: در استان اردبیل انجمن روزنامه نگاران زن ایران، جامعه اسلامی کارگران در استان اردبیل، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در استان بوشهر، حزب ندای ایرانیان در استان خراسان جنوبی، مجمع ایثارگران، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، سازمان معلمان ایران از استان کرمان 8 حزبی هستند که صلاحیت مسئولین شعب استانی آنان مورد تایید قرار گرفت. 

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به ماده 6 قانون نحوه فعالیت احزاب، گفت: کمیسیون ماده 10 بر رعایت این ماده در برگزاری مجامع عمومی احزاب تاکید کرده است و چنانچه تعداد حاضرین در این مجامع عمومی کمتر از میزان قانونی باشد، کمیسیون فرصتی یک ماهه برای برگزاری مجمع عمومی می دهد. 

اسلامی با بیان اینکه کف شرکت در مجمع عمومی کشوری 300 نفر و در مجامع عمومی استانی 200نفر است، گفت: کمیسیون به دنبال مشارکت واقعی احزاب و رعایت دستورالعمل های قانونی است و اگر حزبی مجمع عمومی برگزار کند و در آن کمتر از 300 نفر شرکت کردند، دبیر کمیسیون نقش تذکر به آن حزب را خواهد داشت که فرصتی یک ماهه برای برگزاری مجمع عمومی با حد نصاب قانونی بدهد.

اسلامی در پاسخ به سوالی درمورد درخواست مجوز برگزاری تجمع از سوی حزب اتحاد ملت، بیان داشت: شاید در رسانه ها منعکس شده ولی به کمیسیون چیزی واصل نشده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول