اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

حمایت مالیاتی از شرکت‌های تولید محتوای گردشگری به زبان خارجی

معاون گردشگری گفت: بر اساس مصوبه مجلس، شرکت‌هایی که در تولید محتوا به زبان خارجی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و مقابله با ایران‌هراسی فعالیتی داشته باشند، هزینه‌کرد آن‌ها از مالیات شرکت کسر می‌شود.

حمایت مالیاتی از شرکت‌های تولید محتوای گردشگری به زبان خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر شالبافیان با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به دغدغه مقابله با ایران‌هراسی و ارائه تصویری درست از کشور در جوامع بین‌الملل، پیشنهادی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با هم‌فکری نمایندگان کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مطرح شد.

وی در توضیح این طرح پیشنهادی، گفت: براساس جزء (۱) بندالحاقی۴ در بودجه ۱۴۰۱، مجلس مصوب کرد هزینه کرد اشخاص حقوقی در تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های خارجی، با هماهنگی و تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قلمداد می‌شود. 

معاون گردشگری کشور این اقدام را برای شرکت‌ها انگیزه‌بخش عنوان کرد و گفت: بر اساس این بند مصوب شده، شرکت‌ها و اشخاص حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، اگر هزینه‌ای را صرف فعالیت و اقداماتی در راستای معرفی و تبلیغ ایران، همچنین تولید و انتشار محتوای فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان خارجی کنند، در صورت تایید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به میزان هزینه صرف شده از مالیات شرکت کسر خواهد شد.
شالبافیان با اعلام اینکه این بند به تصویب نماینگان کمیسیون تلفیق شورای اسلامی و همچنین نمایندگان در صحن مجلس رسیده است، افزود: امیدواریم که این مصوبه با تصویب شورای نگهبان و نهایی شدن لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سال آینده اجرایی شود. 
وی‌همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان امور مالیاتی، ذینفعان و فعالان گردشگری همچنین تمامی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی که دغدغه ارائه تصویری درست از ایران را دارند، گامی در معرفی هرچه بهتر ایران اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول