اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

واکنش جشنواره تئاتر فجر به تمجیدش از هنرمند بهائی + پاسخ خبرگزاری فارس

روابط عمومی چهلمین جشنواره تئاتر فجر در واکنش به اعطای جایزه به یک هنرمند بهائی، گفته است: همه علاقمندان رشته‌های مرتبط با هنر نمایش می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به مشارکت در تولید آثار نمایشی اقدام نمایند.

واکنش جشنواره تئاتر فجر به تمجیدش از هنرمند بهائی + پاسخ خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انتشار گزارش این خبرگزاری مبنی بر اعطای جایزه به یک بهائی در چهلمین جشنواره تئاتر فجر (+)، روابط عمومی جشنواره توضیحاتی بدین شرح منتشر کرد:

۱.جامعه هنرمندان تئاتر ایران با شناخت عمیق از شرایط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کشور درتلاشند با کمترین امکانات به رسالت خویش که همانا تبیین مفاهیم عالی انسانی، اخلاقی و انقلابی است بپردازند. از نظر ستاد جشنواره همه علاقمندان رشته‌های مرتبط با هنر نمایش می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به مشارکت در تولید آثار نمایشی اقدام نمایند.
۲. حفظ حرمت و آبروی شهروندان یکی از مهمترین خصیصه‌های اخلاقی جامعه اسلامی است. حتماً هنرمندی که سال‌ها در حوزه‌ها و نهادهای مختلف هنری همچون سینما، تلویزیون، جشنواره‌های هنری و... فعالیت کرده، دارای حقوقی است که مرجع اظهارنظر در این خصوص نه اداره کل هنرهای نمایشی و ستاد جشنواره که مراجع امنیتی وقضایی هستند.
۳. دستگاه‌های امنیتی بنا بر وظایف خود چنانچه نیاز به ورود به موضوعی باشد، از طریق سلسله مراتب تعریف‌شده در نظام اداری، مراتب را به نهادهای مرتبط اعلام‌ می‌کنند. تا این لحظه موارد مطرح‌شده در گزارش خبرگزاری فارس که پیش‌تر در فضای مجازی نیز مطرح شده بود، توسط مراجع ذی‌صلاح امنیتی و قضایی تأیید نشده است.
۵. چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با فراز و نشیب‌هایی سخت اما در کمال سلامتی به ایستگاه پایانی خود رسید. هرچند این دوره هم مشکلات و کاستی‌هایی داشت اما با همت خانواده بزرگ تئاتر، متعهدانه و بی‌هیچ حاشیه‌ای زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر عظمت همدلی هنرمندان سختکوش و نجیب تئاتر کشور را به نمایش گذاشت.

* پاسخ خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس فارغ از نگاه امنیتی، بنا به وظیفه رسانه‌ای خود نسبت به هنجارشکنی در ساحت فرهنگ و هنر در جشنواره‌ای که نام فجر انقلاب اسلامی را یدک می‌کشد، هشدار داده است. این خبرگزاری، اسناد متقنی از بهائی‌بودن فرد مذکور و ترویج بهائیت توسط او در دست دارد که در صورت تمایل جشنواره تئاتر فجر، می‌تواند آن‌ها را در اختیارش بگذارد.

خبرگزاری فارس به مسئولان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه تئاتر پیشنهاد می‌‌کند به جای انکار موضوع، در اصلاح آن بکوشند و برای اعتلای نام انقلاب اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول