اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در طرح تحقق محله‌های اسلامی ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور تشکیل خواهد شد، گفت: این قرارگاه‌ها با محوریت ائمه جماعات هستند و راهبری و هدایت آنها را روحانیت معظم بر عهده دارند.

تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حیدر بابا احمدی معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: سند راهبردی اعتلای بسیج سال گذشته در چهار راهبرد اساسی تقدیم مقام معظم رهبری شد و معظم له در اسفند ماه سال گذشته سند را تصدیق کردند و فرمودند این مسیر بسیار مبارک است.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف سند اعتلای بسیج کادر سازی است و مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه‌ای داشتند و فرمودند: «برای اینکه در آینده نظام اسلامی دغدغه‌ای نداشته باشیم نیاز به تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی و پای کار داریم که عزم و اراده جدی داشته باشند» همچنین این مسئله در بیانیه گام دوم اشاره شده و بسیج هم برای تحقق این مسئله هدف‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت انجام داده است.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: احیای پایگاه‌ های بسیج به عنوان سنگرهای دفاعی جبهه فرهنگی در راستای تولید قدرت نرم و دفع توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم اولین راهبرد بسیج است و لذا پایگاه‌های بسیج احیاء و ارتقاء خواهند شد و به پایگاه‌های بسیج تراز گام دوم انقلاب خواهند رسید.

بابا احمدی ادامه داد: محوریت پایگاه‌‌های بسیج مساجد هستند و مساجد قدرت معنوی بسیج را ارتقاء می‌بخشند و لذا رویکرد مسجد محوری در پایگاه‌های بسیج با قوت دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: احیای همه‌ جانبه کارکرد مساجد دومین راهبرد بسیج در سند اعتلای بسیج است و رویکرد طرح تحقق محله‌های اسلامی برای تحقق این مسئله دنبال می‌شود.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در طرح تحقق محله‌‌های اسلامی ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: این قرارگاه‌ها با محوریت ائمه جماعات هستند و راهبری و هدایت آنها را روحانیت معظم بر عهده دارند و پایگاه‌های بسیج بازوی اجرایی و عملیاتی ائمه جماعات هستند.

بابا احمدی افزود: در راستای تحقق محله‌‌های اسلامی شوراهایی در سطح مناطق با مسؤولیت ائمه جمعه تشکیل می‌شود و در سطح استان هم نمایندگان ولی فقیه در استان نقش‌آفرینی خواهند کرد و دستگاه‌های مجری و متولی در امر مسجد را هم‌افزا و متعادل می‌کنند و به سمت تحقق محله‌های اسلامی حرکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲ هزار مسجد در سال جاری هدف‌گذاری شده و ۳ هزار مسجد نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده، ادامه داد: با سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌های متولی تعامل خوبی داریم و یک میثاق نامه را با قوت در این راستا دنبال خواهیم کرد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در ذیل قرارگاه‌های محله اسلامی شوراهای تحول محلات متشکل از نخبگان، معتمدین و اقشار مختلف مردم تشکیل می‌شود، یادآور شد: این جمع به دنبال تحقق مردم‌سالاری دینی در همه ابعاد هستند و مردم نقش‌آفرینی می‌کنند و بسیج در کنار ائمه جماعت وظیفه دبیری بر عهده دارد.

بابااحمدی با تأکید بر اینکه شورای تحول محلات نظام مسائل محله‌ها را احصاء خواهد کرد، گفت: همچنین مسائل مختلف اعم از فرهنگی، عبادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، قضایی، حقوقی، معیشتی و اقتصادی را دنبال خواهد شد و با ظرفیت‌های خود مردم آنها را حل خواهد کرد و در شرایطی که ظرفیت‌های مردمی جوابگو نیست دستگاه‌های متولی در میدان حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه شوراهای تحول محلات تحت عنوان قرارگاه‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش‌آفرینی خواهند کرد اضافه کرد: به فضل الهی کلیه ظرفیت‌ها را برای حل مسائل مختلف محله پای کارخواهیم آورد و گامی بلند برای تحقق جامعه اسلامی برخواهیم داشت.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از ۲ هزار مسجد هدف‌گذاری شده در سال جاری بیش از ۱۸۰۰ مسجد سازمان‌دهی آنها تکمیل شده و باقی نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج اهتمام جدی برای تحقق کامل این موضوع دارد و حمایت‌های جدی در دستور کار است که پایگاه‌های بسیج بتوانند با محوریت مساجد در امر خدمت صادقانه به مردم نقش‌آفرینی کنند.

تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی با محوریت بسیج تحول آفرین خواهد بود

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک نیز در این دیدار با بیان اینکه کانون اصلی تحولات اسلام مساجد هستند گفت: اسلام بر پایه مساجد بنا شده و امام خمینی(ره) با تکیه بر مساجد انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت مسجد محوری است و اهمیت فراوانی دارد که روز به روز باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه مساجد سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند و نقش مؤثری در اعتلا و پیشرفت جامعه و کشور داشته‌اند، بیان کرد: اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه مساجد است و گام دوم انقلاب باید رویکرد مسجد محوری و احیای کارکرد مساجد برای حل مشکلات و خدمت به مردم تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه مساجد و مراکز دینی در شهرسازی باید اولویت داشته باشد، افزود: مساجد نقش مهمی در امیدآفرینی در جامعه دارند و لذا محوریت کلیه برنامه‌ها باید تقویت مساجد باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بسیج در طول انقلاب اسلامی همواره با مردم و برای مردم بوده و بسیج در راستای خدمت صادقانه و دفاع از ارزش‌های اسلامی خوش درخشیده و امروز احیای پایگاه‌های بسیج با محوریت مساجد و تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی تحول‌آفرین خواهد بود.

وی تأکید کرد: بسیج با مسجد رابطه عمیق دارد و لذا تعامل سازنده ارکان مسجد با بسیج و محوریت ائمه جماعت یک ضرورت مهم است و نگاه به مسجد باید توأم با تحول و جذب جوانان و نوجوانان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: احیای کارکرد مساجد و مسجد محوری نقش مهمی در وحدت امت اسلام و تأمین امنیت پایدار خواهد داشت و تقویت مسجد محوری امنیت کشور را در همه بخش‌ها تأمین خواهد کرد و پیشرفت جامعه اسلامی در گام دوم در گرو آبادانی مساجد و تعامل سازنده بسیج با مساجد است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: کادرسازی و تربیت نیرو در مساجد، تشکیل بانک جامع اطلاعات محله، تقویت مسئله خانواده، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، اجرای برنامه‌های خلاقانه، ارزیابی مستمر عملکرد مساجد و رفع نقاط ضعف در مساجد از ضرورت‌های مهم است و بسیج با مشارکت سایر دستگاه‌های متولی در این خصوص باید برنامه‌ریزی دقیق و حکیمانه داشته باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول