اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

احقاق حقوق زنان از مهم‌ترین موضوعات در جامعه اسلامی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: احقاق حقوق زنان و بررسی خلاءهای قانونی و حقوقی این موضوع در کانون توجه دولت سیزدهم قرار دارد.

احقاق حقوق زنان از مهم‌ترین موضوعات در جامعه اسلامی است

نیر الهامی  معاون امور بانوان استاندار روز دوشنبه در جلسه بررسی خلاء های قانونی و حقوقی زنان که در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره در راستای ویژگی‌ها وکرامات والای انسانی زن تاکید فراوان داشته و به درستی نه مرد را جنس برتر میداند و نه زن را جنس دوم قرار داده و در خصوص لزوم برقراری  تعادل و تناسب در حق و حقوق زن و مرد تاکید داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در قوانین کشورهای پیشرفته و به ظاهر متمدن طلاق یکی از راهکارهای رهایی زن از مسائل و مشکلات زناشویی مطرح شده در حالی طلاق در دین اسلام   طلاق مکروه ترین حلال خداوند و خانمان سوزترین اتفاقات زناشویی محسوب می شود.

الهامی گفت: کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، فرصت ها و تهدیدها در ایران در سال 1382در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در ادامه نیز لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت پس از بررسی در دولت های یازدهم و دوازدهم در نهایت در دولت سیزدهم به تصویب رسیده و قابل اجرا است.

الهامی هدف از برگزاری نشست تخصصی احقاق خلاهای قانونی و حقوقی حوزه زن و خانواده را بسیار ضروری و لازم عنوان کرد و گفت: امیدواریم خروجی این جلسات در راستای احقاق حق زنان جامعه مفید واقع شده و عملا نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمد صابونچی رییس کانون وکلای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بسیار خرسندیم که این کانون همکاری های لازم را با اداره کل امور بانوان استانداری در راستای بررسی مسایل و مشکلات حقوقی زنان دارد.

وی ادامه داد: بررسی مواردی همچون رسیدگی به پرونده های قتل های ناموسی و بررسی تفاضل دیه زن و مرد، ترک منزل از سوی زوج و به مخاطره افتادن مسائل معیشتی زنان و فرزندان، تحقیر زنان در محیط خانواده از موارد مورد بررسی است.

صابونچی مسئله کودک همسری را یکی از آسیب جدی به حوزه زنان و خانواده بر شمرد و گفت: تحقیر زنان در فضای خانه و ابراز خشونت علیه زنان باید با یک راهکار معقول در جامعه از بین برود، ضمن اینکه توجه به موارد حق طلاق زنان، توجه به بیماری ها و مشکلات جنسی مرد در راستای جلوگیری از بروز مشکلات فساد و سوق دادن روابط به سوی فرا زناشویی از موارد بسیار مهمی است که باید  مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین رسیدگی به پرداخت  تفاضل دیه قتل زن و مرد و اجبار زنان به داشتن برخی پوشش های نامتعارف با قانون و شرع برای برخی استخدام ها را از دیگر موارد مورد بررسی عنوان کرد.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول