اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ابهامات مالکیت پسماند باید حل شود/ لزوم استقرار تکنولوژی پسماند در داخل شهرها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، حل ابهامات مالکیت پسماند و استقرار تکنولوژی پسماند در داخل شهرها را از چالش‌های پیش روی مدیریت جامع پسماند در کشور عنوان کرد.

ابهامات مالکیت پسماند باید حل شود/ لزوم استقرار تکنولوژی پسماند در داخل شهرها

به گزارش خبرنگار فارس، محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در حاشیه نشست معاونان خدمات شهری  ۶ کلانشهر کشور که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: طبق آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند معاون خدمات شهر، یکی از اعضای کارگروه ملی پسماند است و از آنجایی که مدیریت پسماند یکی از موضوعات گریبانیگر کشور است، رییس سازمان محیط زیست که ناظر این حوزه هستند برای رفع این معضل در شهرها خواستار ورود جدی شدند.

وی ادامه داد: در جلسه کارگروه ملی معضلاتی مطرح شد و از موضوعاتی که از جمله چالش‌های اساسی شهر تهران در این حوزه محسوب می شود وبعضا شهرهای دیگر نیز درگیر بودند، در خواست شد معاونین خدمات شهری‌های بالای یک میلیون نفر در کارگروه ملی جلسه ای برگزار کرده و  چالش‌های اساسی‌شان را مطرح کنند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت:  ما برای استقرار تکنولوژی پسماند در داخل شهرها  از محیط زیست درخواست بازنگری قوانین را کردیم تا بتوانیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

عزیزی حل ابهامات  مالکیت پسماند را از دیگر مسائل پیش رو دانست و گفت: که بخش های خصوصی با توجه به اینکه زباله قابل بازیافت قیمتش بالا رفته است، در خواست این مساله حل و فصل شود.

 وی افزود: در حال حاضر از مالکیت پسماند این استنباط وجود دارد که زباله در مالکیت شهروند است و می تواند آن را بفروشد. اما چون این زباله بازیافت می‌شود، مدیر اجرایی آن شهرداری ها هستند.

عزیزی اگر قرار باشد هر کسی بدون مجوز در این زمینه وارد شود، در اینده معضل به وجود می آید.

وی درباره سومین نمایشگاه مدیریت پسماند که از طریق بخش خصوصی برگزار شده است، گفت: می توانیم ادعا کنیم شرکت های دانش بنیان در حوزه زباله ورود کردند و باید از همه تجهیزات و تکنولوژی وارد شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول