اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

وزیر ارشاد: تشکیل «امت اسلامی» پیام بعثت خاتم پیامبران است

وزیر فرهنگ و ارشاد در سفر به لبنان با اشاره به حرکت درست جریان مقاومت در تحقق تمدن اسلامی گفت: تشکیل امت اسلامی پیام بعث خاتم انبیا است.

وزیر ارشاد: تشکیل «امت اسلامی» پیام بعثت خاتم پیامبران است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های فرهنگی فعال در لبنان گفت: جریان مقاومت با اتحاد ملیت و غیرت دینی به درستی در راستای تحقق تمدن اسلامی در حرکت است و تشکیل امت اسلامی پیام بعثت خاتم انبیاء (صلوات الله علیه) است.

 اسماعیلی که به بیروت سفر کرده با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که برادران و خواهران لبنانی در کنار جمهوری اسلامی، سیادت منطقه را به تصویر کشیده و اخوت و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل الگویی برای جهان اسلام است.

وی افزود: سیدحسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان نماد ولایت پذیری و محور فعالیت‌های فرهنگی در لبنان است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود عنوان کرد: برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.

وزیر ارشاد با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه نیز بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه وسیعی برای گسترش تعاملات منطقه‌ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصد هستند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه‌ای در این عرصه اقدام کنند.

وی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و یادآور شد: مقاومت، یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناخت هدف واحد می توان به نقطه مطلوب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول