اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برخورد با سودجویان مرتبط با برداشت یک گونه گیاهی ارزشمند در خراسان‌جنوبی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص جلوگیری از برداشت «کما» یک گونه گیاهی ارزشمند، مأموران حفاظتی پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی استان در حال گشت‌زنی هستند.

برخورد با سودجویان مرتبط با برداشت یک گونه گیاهی ارزشمند در خراسان‌جنوبی

محمدهادی رمضانی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: کما یکی از گونه‌های گیاهی ارزشمند به لحاظ مرتعی و دارویی بوده که در برخی از نقاط استان رشد و نمو می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص جلوگیری از برداشت کما مأموران حفاظتی پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی استان در حال گشت‌زنی هستند، تصریح کرد: در طول روز و در صورت مشاهده هر گونه برداشت کما توسط افراد سودجو که با خودرو قصد جا به جایی و فروش این گونه گیاهی را دارند با تشکیل پرونده قضائی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر این گونه گیاهی در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاین و سرایان وجود دارد که باید در حفظ و حراست از آن دقت شود.

رمضانی از مردم به ویژه دامداران و کشاورزان خواست در صورت مشاهده هر گونه برداشت گیاهان دارویی از قبیل کما، آنغوزه، آویشن و غیره، همچنین حمل چوب بدون مجوز، هر گونه حریق، شخم و شیار غیرمجاز و تخریب و تصرف در اراضی ملی بلافاصله مراتب را با کد امداد جنگل ۱۵۰۴، مأموران حفاظت منابع طبیعی و یا نزدیکترین اداره منابع طبیعی محل سکونت خود اطلاع‌رسانی کرده تا با متخلفان براساس قانون برخورد شود.

وی ادامه داد: تاکنون پرونده‌هایی در سطح استان برای متخلفان برداشت غیرمجاز گونه گیاهی کما در مراتع استان تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در خصوص قطع و حمل غیرمجاز چوب گفت: افراد باید دقت داشته باشند که قطع و برش درختان باید با مجوز سازمان جهاد کشاورزی و حمل چوب باید با مجوز منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شود و در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با متولیان امر برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: مردم اگر با این گونه افراد مواجه شدند می‌توانند با برداشتن پلاک خودرو موضوع را به مراجع ذیربط گزارش دهند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول