اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استقبال ضعیف مردم کرمانشاه از دُز سوم/ اُمیکرون در واکسن نزده‌ها خطرناک است

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۳۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان نوبت سوم را تزریق کرده‌اند، گفت:متأسفانه استقبال خوبی از واکسیناسیون نوبت سوم نمی‌شود.

استقبال ضعیف مردم کرمانشاه از دُز سوم/ اُمیکرون در واکسن نزده‌ها خطرناک است

سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: متأسفانه در استان استقبال خوبی از واکسیناسیون نوبت سوم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان نوبت سوم را تزریق کرده‌اند، افزود: با توجه به بررسی صورت گرفته اکثر موارد فوتی براثر بیماری کووید ۱۹ مربوط به افرادی هستند که یا واکسن نزده یا اینکه دوره واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: سه ماه بعد از تزریق نوبت دوم واکسن، ایمنی در برابر ویروس کرونا کاهش می‌یابد و تزریق نوبت سوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که حتما برای ایجاد ایمنی لازم باید تزریق شود تا اگر مبتلا شدند به شکل شدید بیماری مبتلا نشوند.

وی افزود: تمامی خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و پایگاه‌های تجمیعی آماده تزریق واکسن هستند واکسن به تعداد کافی در اختیار داریم واکسن‌های فخرا و کووپارس هم به سبد واکسیناسیون اضافه شده هیچ کمبودی از نظر واکسن نداریم. افراد هر نوع واکسن را به انتخاب خود براساس دستورالعمل و شرایط آن می‌توانند تزریق کنند.

وی در جواب سئوال اینکه آیا در استان به پیک رسیدیم یا نه، گفت: این موج با موج‌ها دیگر تفاوت دارد و فراز و نشیبی را در تعداد مبتلایان روزانه شاهد هستیم، البته تعداد موارد سرپایی و خفیف به علت پوشش واکسیناسیون بالا است که به صورت سرماخوردگی خفیفی مبتلا می‌شوند. بنابراین هنوز نمی‌توانیم بگوییم به پیک رسیدیم یا نه.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول