اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت‌وسازهای غیرمجاز بی‌عدالتی را در جامعه ترویج می‌دهد

سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا گفت: در مقابله با ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز با هیچ کس تعارف نداشته و با اراده‌ای محکم مقابل قانون‌گریزان می‌ایستیم و در صورت نیاز از مساعدت‌های استانی بهره خواهیم گرفت.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز بی‌عدالتی را در جامعه ترویج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، ابراهیم تاجیک‌نوری سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا بعد از ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز این شهرستان، اظهار کرد: ساخت‌ و سازهای غیرمجاز علاوه بر ترویج بی‌نظمی و بی‌‌قانونی و مشکلات زیست محیطی، مسائل روانی و اجتماعی در پی داشته و‌ موجب خدشه‌دار شدن عدالت در جامعه می‌شود.

وی گفت: با بررسی سوابق ساخت و سازهای غیرمجاز و‌ احکام صادر و اجرا شده در شهرستان، باید آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام و از این گونه تخلفات پیشگیری کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا افزود: در مقابله با ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز با هیچ کس تعارف نداشته و با اراده‌ای محکم مقابل قانون‌گریزان می‌ایستیم و در صورت نیاز از مساعدت‌های استانی بهره خواهیم گرفت.

تاجیک نوری بیان کرد: هزینه‌های تخریب بسیار بالا است و اگر بخش کمی از این هزینه‌ها را برای پیشگیری صرف کنیم مسیر بهتری را طی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: بعد از تخریب‌ ساخت‌وسازهای انجام گرفته در اراضی کشاورزی، باید به دنبال احیای اراضی باشیم وگرنه هدف از مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز بی‌نتیجه می‌شود‌.

سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا گفت: جهاد کشاورزی قبل از اجرای حکم، باید با دستگاه‌های مرتبط مکاتبات لازم را انجام داده و هماهنگی‌های مورد نیاز صورت گیرد.

ضرورت برگرداندن چرخه تولید به اراضی کشاورزی

مرتضی طهماسبی دادستان پیشوا در این نشست اظهار کرد: برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز لازم‌ است همه ظرفیت‌های شهرستان پای کار بیایند.

وی گفت: جمع‌آوری نخاله‌ها و برگرداندن چرخه تولید به اراضی کشاورزی موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دادستان پیشوا افزود: پیشوا، منطقه‌ای کشاورزی است و تولیدات زراعی و گلخانه‌ای در این شهرستان به صرفه است و همین موضوع اهمیت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی را دوچندان می‌کند.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت اصلاح طرح هادی می‌تواند موجب پیشگیری از بخشی از ساخت و سازهای غیرمجاز شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول