اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان میزبان دبیران کل اکو می‌شود

استاندار هرمزگان از برگزاری اجلاس دبیران اکو در ۱۱ و ۱۲ اسفند در بندرعباس خبر داد.

هرمزگان میزبان دبیران کل اکو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امشب در یک نشست خبری با موضوع برگزاری اجلاس دبیران کل اکو در بندرعباس اظهار کرد: هرمزگان در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه میزبان دبیرکل اکو در شهر بندرعباس خواهد بود و ۱۰ عضو اکو در شهر بندرعباس حضور خواهند یافت.


وی افزود: موضوعات اقتصادی کشور و استان مهم‌ترین سر فصل از گفتگوها است و هرمزگان به دلیل جایگاهی که از سواحل طولانی و سرزمین خشک دارد، مورد نظر برخی کشورها برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار هرمزگان، بین‌المللی بودن این استان را مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی برای توسعه آن برشمرد و خاطرنشان کرد: باید این فعل بین‌المللی را صرف کرد و به مانند کشورهای همسایه، فرصت‌های کلان بین‌المللی را به سمت هرمزگان کشاند.

دوستی تصریح کرد: انتقال کنسولگری و تاسیس دفاتر شرکت‌های بزرگ در این عرصه اهمیت ویژه‌ای دارد و بدنبال پیگیری آن هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: دولت سیزدهم راهبرد خودش را در راهبری دیپلماسی پیش برده‌است و پیش می‌برد و با ارتباط با کشورهای همسایه و سایر کشورها به‌دنبال پیشرفت و دیپلماسی است.

وی از توسعه بندر شهید رجایی به عنوان گام مؤثری برای پیشرفت ملی یاد کرد و بیان داشت: استان هرمزگان می‌تواند بهترین راه در جهت صادرات، ترانزیت و ترانشیب کالا داشته باشد که می‌تواند هم در خشکی و هم در دریا فعال باشد و امیدواریم در این اجلاس که به مدت دو روز است بتوانیم قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کنیم.

وی افزود: کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است که در اختیار سفرا و میهمانان این اجلاس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول