اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آب منطقه‌ای تهران: ایمن سازی کانال آب ری-ورامین هفته آینده شروع می‌شود

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در تهران بیش از ۷۵۰ کیلومتر کانال آب وجود دارد و براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ایمن سازی کانال‌های آب در محدوده شهر برعهده شهرداری‌ها بوده که پس از مکاتبه با ۲۴ شهرداری، بجز تعدادی اندک، اقدام جدی شاهد نبودیم.

آب منطقه‌ای تهران: ایمن سازی کانال آب ری-ورامین هفته آینده شروع می‌شود

محمد شهریاری مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با بیان اینکه سال گذشته پس از حادثه جان باختن یک کودک در کانال آب ری، بخشی از نقاط حادثه خیز را ایمن سازی کردیم، اظهار کرد: کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین در دهه پنجاه احداث شده که در آن زمان شهرها توسعه نیافته بود اما اکنون با توسعه شهرها و روستاها، بخشی از باقت مسکونی در مجاورت این کانال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در محدوده شهری متولی ایمن سازی نیست، ولی در خارج از محدوده شهری ایمن سازی برعهده آب منطقه ای است، گفت: باتوجه به توسعه های انجام گرفته، امکان ایمن سازی به شکل فنس کشی و سرپوشیده کردن در تمام مسیر شدنی نیست و گاهی حصارها و نرده کشی ها دستخوش سرقت قرار می گیرد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: حدود یک ماه و نیم پیش در فرمانداری ری جلسه ای داشتیم و با توجه به تکالیفی که ابلاغ شده، دنبال طرح هایی هستیم که به لحاظ اعتباری و سرعت اجرا، عملیاتی کنیم.

شهریاری تصریح کرد: طبق برنامه ای که داریم قرار است، دو هزار و ۲۵۰ متر در محدوده شهرک نظامی و خاورشهر طرح خود را ارائه دهیم که اعتبار آن از طریق فرمانداری ری، شهرداری منطقه ۲۰ و محل اعتبارات جاری شرکت آب منطقه ای تهران تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار ویژه می توانیم از هفته آینده تجهیز کارگاه و اجرای عملیات ایمن سازی را شروع کنیم، افزود: در تهران بیش از ۷۵۰ کیلومتر کانال آب وجود دارد که براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ایمن سازی کانال‌های آب در محدوده شهر برعهده شهرداری‌ها بوده که پس از مکاتبه با ۲۴ شهرداری، بجز تعدادی اندک، اقدام جدی شاهد نبودیم.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نگهداری و تعمیرات شبکه های آبی را صرفا بابت ایمن سازی هزینه می کنیم ولی این حجم از عملیات اجرایی با این مبالغ امکان پذیر نیست ضمن آنکه طبق استانداردهای فنی باید کانال ها روباز باشد.

شهریاری با بیان اینکه در حاشیه کانال، علاوه بر مسکونی مجوزهای تجاری هم صادر شده است، گفت: باتوجه به شرایطی که به واسطه مجاورت با منطقه مسکونی و توسعه شهرها و روستاها به ما تحمیل شده، ناگزیر از ایمن سازی هستیم و باید در محدوده شهری ایمن سازی را برای پیشگیری از حوادث انجام دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگونه دخل و تصرفی که باعث بروز اختلال در روند بهره برداری باشد قابل قبول نیست و از هر طرحی که به لحاظ بحث های فنی نایید شود که مشکلی برای بهره برداری انتقال آب ایجاد نکند، استقبال می کنیم.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته با همه شهرداری های استان تهران مکاتبه انجام دادیم که طرح های خود را برای بالابردن سرانه فضای سبز، ایمن سازی و مبلمان شهری در مجاورت کانال ها ارائه دهند که حریم کانال را در اختیارشان قرار دهیم اما غیر از شهرداری پاکدشت هیچ کدام از شهرها استقبال نکردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول