اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پایش متناوب وضعیت اقتصادی استان زنجان/ پلمب 6 واحد توزیع سموم شیمیایی

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از پایش وضعیت اقتصادی استان توسط کارشناسان اتاق خبر داد و گفت: در این رابطه اتاق در راستای تدوین نقشه راه صادراتی استان اقدام به بررسی وضعیت اقتصادی ۱۵ کشور همسایه و همچنین واسطه‌های خارجی در کشورهای مورد هدف کرده است.

پایش متناوب وضعیت اقتصادی استان زنجان/ پلمب 6 واحد توزیع سموم شیمیایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی یگانه‌فرد عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، با بیان اینکه اعضای اتاق همه تلاش خود را برای همراهی با مسؤولان برای کمک به رشد و توسعه اقتصاد و کسب کار می‌کنند، اظهار کرد: این راستا اتاق‌بازرگانی اقدام به تدوین سالانه برنامه برای کمک به توسعه کسب و کار استان کرده است.


رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از پایش وضعیت اقتصادی استان توسط کارشناسان اتاق بازرگانی خبر داد و افزود: در این رابطه اتاق در راستای تدوین نقشه راه صادراتی استان اقدام به بررسی وضعیت اقتصادی ۱۵ کشور همسایه و همچنین واسطه‌های خارجی در کشورهای مورد هدف کرده است.

وی با بیان اینکه استان برای سال آینده صادرات یک میلیارد دلاری را هدف قرار داده است، تصریح کرد: اتاق همه تلاش خود را برای تحقق این اهداف صادراتی انجام می‌دهد.

یگانه‌فرد از ارتقای رتبه استان در فراهم کردن محیط لازم برای کسب و کار خبر داد و گفت: رتبه هفت بهار سال‌جاری در پاییز به چهار ارتقا یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه برای تحقق مصوبات جلسات اقتصادی با همه دستگاه‌های مرتبط مکاتبه کرده و جمع بندی نظرات ارائه شده است، ادامه داد: در جلسه امروز موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مرتبط با ارتقای سلامت جامعه بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده در مورد فروش سموم غیر مجاز در سطح استان گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده ۶ فروشگاه که اقدام به این کار می‌کردند پلمب شده‌اند.

در این جلسه گزارشی از برگشت دادن محصولات کشاورزی صادراتی به چند کشور بررسی و راهکارهای استاندارد سازی کشت محصولات و صادرات این محصولات ارائه شد.

همچنین عنوان شد که به غیر از کشمش و زردآلو که دارای استاندارد صادرات اجباری هستند، دیگر محصولات کشاورزی استاندارد اینچنینی را ندارند، بلکه های استانداردهای موجود تشویقی محسوب می‌شوند.

کمبود نظارت در بخش تولید محصولات کشاورزی

یکی از فعالان اقتصادی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به گزارش‌های ارائه شده در جلسه اشاره و تاکید کرد: این گزارش‌ها عمدتاً اداری است چراکه تناقض این گزارشات هم در میدان عملیاتی وجود دارد.

کردلو دیگر مشکل موجود در این حوزه را کمبود نظارت دانست و گفت: کشاورزان در کشت محصولات کشاورزی اغلب سنتی عمل می‌کنند، ضمن اینکه کیفیت سموم کشاورزی هم با توجه به مشکلات موجود در واردات بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه سموم کشاورزی به سه بخش کم خطر، متوسط خطر و پرخطر تقسیم می‌شوند،  ادامه داد: بر خلاف گزارش‌های ارائه شده تهیه این سموم در بازار بسیار راحت است و اصلاً نیاز به نسخه پیچی مورد اشاره در جلسه ندارد.

این فعال اقتصادی دیگر مشکل عنوان شده در جلسه عصر امروز را نداشتن شناسنامه برای محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: راهکار رفع آن انجام کشت سفارشی طبق الگوی رفتار شده در کشور ترکیه برای محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور روسیه است.

همچنین یکی دیگر از فعالان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در جلسه توزیع بذر و سموم توسط افراد ناشناس و غیر متخصص در روستاه،  خریداری قوطی‌های سموم کشاورزان توسط افراد معلوم‌الحال و عدم وجود نظارت به دلیل کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات فعالیت در این حوزه اعلام کرد.

سالک راهکار کاهش مشکلات در حوزه تولید محصولات کشاورزی را افزایش نظارت‌ها قبل از کشت عنوان کرد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول