اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

برگزاری نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت

دبیر عهدواره چله مهدویت گفت: عهده واره به دنبال فرهنگ سازی است تا موضوع مهدویت را در قالب های هنری، به یک رویداد مهم فرهنگی و هنری چهل روزه تبدیل کند.

برگزاری نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین نشست خبری «عهدواره سراسری چله مهدویت» با حضور محمدخراسانی‌زاده دبیر، میثم مرادی مدیر بخش هنری و سینمایی، عبدالرضا علی پناه مدیر بخش فرهنگی و ادبی، امیر شمس دبیر اجرایی و مجید زرین مو دبیر بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی عهدواره چله مهدویت، امروز (یکشنبه هشت اسفندماه) در محل اداره کل روابط عمومی صدا وسیما برگزار شد. 

حسین قرایی، مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی در ابتدای این نشست خبری، با اشاره به اینکه این عهدواره برای نخستین بار، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار می‌شود، گفت: وقتی صحبت از برگزاری نخستین عهدواره چله مهدویت شد؛ بنا به اهمیت موضوع، وظیفه روابط عمومی رسانه ملی دیدیم که برای برگزاری هر چه بهتر این عهدواره به عزیزانمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران کمک کنیم. 

وی ادامه داد: به سهم خودمان در ادای دین به عهدواره فرهنگی و هنری یاد شده، احساس تکلیف و وظیفه می‌کنیم و از همین لحظه همکاری مشترک خود را با عهدواره چله مهدویت شروع می‌نماییم! ان شاء الله مراحل مختلف عهدواره همچنان با قدرت به پیش می‌رود. 

عهدواره‌ای که قصد دارد مهدویت را به رویدادی فرهنگی و هنری چهل روزه تبدیل کند

«محمدخراسانی‌زاده»، دبیر عهدواره چله مهدویت هم در این نشست خبری گفت: از رسانه ملی تقاضا می‌کنیم به عهدواره این رویداد مهم فرهنگی و هنری نگاهی ویژه کند. عهدواره مهدویت شاکله سیاست فرهنگی کشور است که می‌بایست درباره آن، به خوبی اطلاع‌رسانی شود و رسانه ملی به آن بپردازد.

خراسانی‌زاده در پاسخ به اینکه عهدواره چله مهدویت چه رویکردی دارد و تفاوتش با سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری در چیست، گفت: عهده‌واره به دنبال فرهنگ‌سازی است تا موضوع مهدویت را در قالب‌های هنری، به یک رویداد مهم فرهنگی و هنری چهل روزه تبدیل کند! از این رو؛ از سال‌های آینده نیز به جای اعیاد شعبانیه، «چله شعبانیه» برگزار می‌کنیم. 

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم برخلاف سایر جشنواره‌ها که تنها به کیفیت آثار تأکید دارند به فرآیند خلق و انتشار آثار هم توجه کنیم و از طریق فضای مجازی، فرآیند انتشار آثار برتر را در نظر آوریم. 

دبیر عهدواره چله مهدویت با تأکید بر اهمیت عدالت طلبی در نگاه مهدویت، گفت: برگزاری عهدواره مهدویت در واقع و به سهم خود آغاز راهی متعالی‌تر در حوزه عدالت گستری و توجه به مهدویت و ظهور است! 

وی بیان کرد: جمع آوری آثار از دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ شروع شده و تا تا نیمه ماه رمضان ۱۴۰۱ که همزمان با میلاد حضرت امام مجتبی (ع) است، ادامه دارد. اختتامیه نیز در اردیبهشت ۱۴۰۱ در تهران و سپس در سطح ملی برپا می‌شود. 

شمس: مهدویت در ایجاد پیشرفت و بالندگی جامعه نقش مهمی دارد

همچنین امیر شمس، دبیر اجرایی چله مهدویت نیز در نشست خبری با تأکید بر اینکه بحث عهدواره چله مهدویت از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است، گفت: مهدویت در ایجاد پیشرفت و بالندگی جامعه نقش مهمی دارد. از جمله موضوعات مهم دیگر در موضوع مهدویت می‌توان به امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت محوری به عنوان شاخصه مهم، انقلاب اسلامی ایران به عنوان زمینه ساز انقلاب موعود، حرکت به سمت گام دوم انقلاب، جایگاه منجی در سایر ادیان آسمانی و… اشاره کرد که جزو تفاوت این عهدواره با سایر جشنواره‌های فرهنگی وهنری است که تاکنون در کشور برگزار شده است. 

علی پناه: ۱۶ دبیرخانه تخصصی برای این عهدواره داریم

عبدالرضا علی پناه، مدیر بخش فرهنگی و ادبی عهدواره چله مهدویت نیز در این نشست خبری به تشکیل ۱۶ دبیرخانه در ۱۶ شهرستان استان تهران اشاره کرد و گفت: ۱۶ دبیرخانه تخصصی برای این عهدواره با همکاری فرمانداران ۱۶ شهرستان به عنوان رؤسای عهدواره در نظر گرفته شده است. 

وی به حوزه‌های برگزاری این عهدواره در ۱۶ شهرستان تهران اشاره کرد و گفت: حوزه خوشنویسی در شهرری، مدیحه سرایی در ملارد، نقاشی و خط در پردیس، تصویرسازی و گرافیک دربهارستان، فیلم و زیرمجموعه‌های آن در پاکدشت، نمایش‌های آئینی و تعزیه در دماوند، محیط آرایی در شهرستان قدس، حوزه شعر و نواها درشمیرانات، کتاب در اسلامشهر، خوانش متنی در قرچک، نواهای مهدوی در ورامین، تولید نمایشنامه و فیلم کوتاه در رباط کریم، نمایش و اجراهای خیابانی در شهریار و داستان‌های کوتاه و بلند در تهران دارای دبیرخانه هستند. 

همچنین در ادامه این مراسم، مجید زرین مو، مدیر بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی عهدواره هم با بیان اینکه رونمایی از پوستر جشنواره عهدواره چله مهدویت ۲۰ بهمن به میزبانی شهرستان تهران، با حضور استاندار تهران در فرمانداری تهران انجام شد، گفت: بلافاصله بعد از رونمایی از پوستر آثاری خوبی به دبیرخانه‌های تخصصی ۱۶ شهرستان تهران ارسال شد و مهلت ارسال آثار نیز تمدید یافت. 

به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی ارسال آثار عهدواره چله مهدویت به نشانی Ahdvare40.ir است. 

 

نویسنده خبر: محمدرضا سبزی

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول