اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایمان، کارآمدی و شایستگی مهم‌ترین معیار انتخاب کارگزاران باشد

نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: ایمان، کارآمدی و شایستگی مهم‌ترین معیارهایی هستند که باید در انتخاب کارگزاران نظام اسلامی برای خدمت به مردم لحاظ شوند.

ایمان، کارآمدی و شایستگی مهم‌ترین معیار انتخاب کارگزاران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام فقیه یکشنبه در مراسم تکریم و تودیع فرماندار تبریز با اشاره به سیره نبوی و علوی در تعیین کارگزاران و خادمان مردم در اظهار داشت: ایمان و تقوا نخستین و مهم‌ترین ویژگی هر کارگزار در نظام اسلامی است و سپس کارآمدی، لیاقت و شایستگی مشخصه مهمی است که باید معیار انتخاب کارگزاران باشد همانگونه که امام علی (ع) از گماردن دوستان و آشنایان و خویشاوندان خودداری می کرد و شایستگی و کارآمدی افراد را ملاک انتخاب خود قرار می‌داد.

وی، داشتن صلاحیت‌های اخلاقی را دیگر لازمه تصدی یک مسوولیت دانسته و افزود: مسوولان و کارگزاران باید متواضع، امین، گشاده رو و اخلاق مدار بوده و سعه صدر داشته باشند، به ویژه اینکه مردم در شرایط فعلی به واسطه شرایط و مشکلات تحت فشار هستند و هجمه ها بالاست و مسوولان استانی باید از سعه صدر و صبوری افرادی چون نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در تعامل با مردم الگو بگیرند.

نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: حسن شهرت و داشتن پایگاه مردمی دیگر ویژگی و پشتوانه‌ای است که باید مسوولان حائز آن باشند چون مردم جزئیات زندگی آنان را رصد می‌کنند و فرد حائز این ویژگی در شرایط بحرانی حکومتی می‌تواند بهتر به مردم پاسخ دهد.

حجت الاسلام فقیه بیان داشت: همه کارگزاران، مدیران و خدمتگزاران هم برابر خداوند سبحان و مردم مسوول هستند همانگونه که علی (ع) فرموده اند جنگ ما برای حکومت و قدرت نبود بلکه می خواستیم نشانه‌های دین تو را به جایگاه خود بازگردانیم و با گستراندن پرچم اسلام شرایط را برای زندگی امن و ایمن مردمان فراهم کنیم، باید مسوولان نظام اسلامی نیز اصلاحات لازم را با هدف رسیدن به معنی و مقصد واقعی خدمت و تأمین امنیت مردم انجام دهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول