اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانشکده تربیت مربی پرورشی تأسیس شود/ لزوم الحاق معاونت تربیت‌بدنی به پرورشی

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای درخواست کرد تا دانشکده تربیت مربی پرورشی در دانشگاه فرهنگیان تأسیس شود همچنین با الحاق معاونت تربیت‌بدنی به معاونت پرورشی موافقت شود.

دانشکده تربیت مربی پرورشی تأسیس شود/ لزوم الحاق معاونت تربیت‌بدنی به پرورشی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم اسفند اعلام کرد: هشتم اسفند موسم بزرگداشت و تبریک فرهنگیان به یکدیگر در مورد سالگرد تولدی دیگر برای امور تربیتی در آموزش و پرورش بعد از انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر به عنوان احیا کنندگان این نهاد مقدس است.

تبریک ما به معنای آرزوی برکت یافتن ثمره این شجره طیبه در پیشبرد آرمان‌های انقلابی خود و آرزوی درنوردیدن موانع و همچنین فرصت‌سازی برای رویش استعدادهای نسل انقلاب در جهت نیل به حیات طیبه موعود قرآن کریم است.

انقلابی که با برافراشتن  پرچم حق طلبی و عدالت‌خواهی، طاغوت‌های زر و زور و تزویر را برآشفت، و آرامش آنان را بر هم زد و با این خیزش ضد ستم، جبهه‌بندی جدیدی از سوی زورگویان و ستمگران علیه حرکت انقلاب به وجود آمد و جنگ افروزی‌ها و تحریم هایی نیز اعمال شد تا بتوانند این مشعل روشنایی بخش را خاموش کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امور تربیتی در دهه اول انقلاب که دهه جنگ سخت و ابزار و خصومت‌های آشکار دشمنان بود، با برخورداری از پشتیبانی‌های چشمگیر دولت‌ها و بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد و مصمم و بصیر، بسیار خوش درخشید و کارنامه در خور تحسینی از موفقیت‌های خود در مدارس کشورمان بر جای گذاشت.

در دهه دوم و سوم انقلاب و با پنهان شدن دست‌های دشمن و گسترش همه جانبه جنگ نرم و شروع خاموش و خزنده غارت فرهنگی، امور تربیتی با رقیب قدرتمند نقابداری مواجه گردید و مقابله با آن، نقشه راه جدید و حمایت‌های مضاعفی را می‌طلبید. اما از یک سو پشتیبانی‌ها از امور تربیتی یکی پس از دیگری کاهش یافت و از سوی دیگر دولت وقت، به بهانه اصلاحات، اقدام به حذف امور تربیتی و انحلال معاونت پرورشی کرد!

جابه‌جایی غیرمنطقی و پی‌درپی وزرای آموزش و پرورش در دهه سوم و چهارم و به همان نسبت تغییر معاونان و مدیران ستادی و صف نیز یکی پس از دیگری امور تربیتی و معاونت پرورشی را دچار تزلزل و عدم ثبات کرد که تغییر هر یکی دوسال اولویت‌ها و راهکارها و ابلاغ انبوه وظایف، به اندکی از مربیان پرورشی باقیمانده، برخی ناکارامدی‌ها را در پی داشت و در پی تضعیف‌های اعمال شده معاونت پرورشی در برابر یک رقیب قدرتمند و مجهز، آسیب‌پذیر و ناتوان نشان داد.

این بیانیه می‌افزاید: تصویب قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در سال ۱۳۸۵ تصویب سند تحول آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اجرایی برای ایجاد تحول آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲، فصل جدید برای فعال شدن و حیات دوباره این معاونت به وجود آورد.

بر اساس آموزه‌های اسلامی و معارف و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مهمترین محور در کار تربیت دانش‌آموزان و حتی ایجاد تحول در حوزه فعالیت‌های پرورشی، شخص و شخصیت مربی تربیتی است. انتظار می‌رود مسؤولان عالی وزارت بیشتر اهتمام خود را صرف بازسازی و بهینه سازی توانمندی‌های مربیان تربیتی مدارس کنند و ضمن جلوگیری از ورود افراد فاقد شرایط به این حوزه، نسبت به تأسیس دانشکده تربیت مربی و تأمین ظرفیت مناسب در جهت جذب استعدادهای ممتاز برای امر خطیر مربیگری اقدام نمایند.

اکنون و در پی فراز و نشیب‌های سپری شده و فرصت‌های از دست‌رفته، انتظار می‌رود دولت محترم با پشتیبانی مناسب، چند گام مؤثر در جهت احیای حقیقی حوزه فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش به عنوان «مهمترین رکن شاخص پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و جهاد تبیین و متولی اصلی حفاظت فرهنگی از محیط مدرسه در نظام تعلیم و تربیت کشور» به شرح زیر بردارد:

۱- دستور اصلاح نسبت تعداد مربیان به دانش‌آموزان بر اساس آیین‌نامه قانون احیای معاونت که در سال ۱۳۸۶ به تصویب هیأت وزیران رسید.

۲- موافقت با تأسیس دانشکده تربیت مربی پرورشی در دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت معادل نسبت تعریف شده در آیین‌نامه فوق‌الذکر و برنامه‌ریزی و آموزش و پرورشی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

۳- موافقت با الحاق معاونت تربیت‌بدنی به معاونت پرورشی و اصلاح ساختار تشکیلاتی مربوط منطبق بر نص قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه مربوط

۴- اقدام مشابه ردیف ۲ برای مربی تربیت بدنی مدارس 

۵- ترمیم بودجه وزارت آموزش و پرورش و معاونت یادشده برای تحقق و موارد خواسته شده فوق‌الذکر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول