اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آزادسازی ۹۶درصد ساحل از سواحل مازندران / تلاش برای برنامه‌ریزی برای استفاده درست از سواحل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: بیش از ۹۶درصد ساحل آزاد شده و در اختیار مردم قرار گرفته که مشکل دسترسی به ساحل بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متر نیازمند مشاوره اساتید دانشگاهی است و اینکه پس از آزادسازی چه برنامه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد، مهم است.

آزادسازی ۹۶درصد ساحل از سواحل مازندران / تلاش برای برنامه‌ریزی برای استفاده درست از سواحل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در دومین اجلاسیه سراسری مجمع بسیجیان استان مازندران که با رونمایی از سند راهبردی پیشرفت استان مازندران در ۵ سال آینده همراه بود، اظهار کرد: سند راهبردی پیشرفت را حتما در حوزه اجرا در دستور کار قرار می‌دهیم و از این طرح استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چالش جدی امروز ما روزمرگی بر مسؤولان ادارات حاکم می‌شود،گفت:  این طرح مانع از بروکراسی محض می‌شود که یک راهبردی برای مسؤولان استان خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: بزرگترین ثروتی که خداوند می‌تواند به یک استان بدهد در استان وجود دارد اما می‌بینیم که در جایگاهی که باید باشد، نیست و این سند نشان می‌دهد چشم انداز نداشته و براساس آن حرکت نداشته و خیلی روشن است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در گذشته هم طرح‌هایی در سازمان بسیج طرح‌های راهبردنگارانه در حوزه‌های مختلف تدوین شد، افزود: احصای مسائل، چراغی برای پیدا کردن مقصد مدیران خواهد بود.

سلگی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه مادی است، خاطرنشان کرد: حتما باید در این استان که کانون شکل‌گیری اندیشه شیعی بوده و پیشینه خودش قابلیت مبارزه با فساد را داشته باید بررسی کنیم در شاخص‌های فرهنگی دچار مسائل هستیم.

وی با اشاره به ورود جمعیت شناور و سبک زندگی که به مردم استان تحمیل می‌کند که لازم است به همه جوانب توجه شود، گفت: در حوزه‌های مختلف زیست‌های محیطی نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم

*اهمیت داشتن برنامه در پساآزادسازی سواحل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در ارتباط با طرح آزادسازی سواحل، اظهار کرد: بیش از ۹۶درصد ساحل آزاد شده و در اختیار مردم قرار گرفته که مشکل دسترسی به ساحل بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متر نیازمند مشاوره اساتید دانشگاهی است و اینکه پس از آزادسازی چه برنامه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد، مهم است.

فضل‌الله کفیل مسؤول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور در دومین اجلاسیه سراسری مجمع بسیجیان مازندران، اظهار کرد: کار فاخر و ارزشمندی ارائه شده است که جهت‌دهی برای مجمع بسیجیان ایجاد کرده و کار عمیقی از این سند دیده‌ایم.

وی با تقدیر از همه نخبگان، اندیشمندان و کارشناسان فعال در مجمع بسیجیان، گفت: مجمع بسیجیان متشکل از نخبگان و فرهیختگان است و بسیج ظرفیت‌های گوناگون و بزرگی را برای حل مسائل بزرگ در خود جای داده و ظرفیت بسیجیان متشکل از نخبگان و فرهیختگان است.

 

مسؤول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور با اشاره به اینکه از ابتدای دهه نود کار  مجمع بسیجیان شروع شده و اکنون به یک رشد و بالندگی تاثیرگذاری بالا رسیده است، اضافه کرد: با شکل‌گیری و مستقر شدن دولت انقلابی ظرفیت خوبی برای پیگیری مسائل و راهبردهای مجمع ایجاد شده است؛ اگر در گذشته مسائل را شناسایی می‌کردیم کمتر گوش شنوایی بود اما با استقرار مدیران دولت انقلابی انتظار است که در شرایط فعلی دولت کارسازی کند و لبیک مثبت بدهد.

این مسوول یادآور شد:کار بی بدیل در استان مازندران در این زمینه شکل گرفته این است که امروز راهبردها تبدیل به نوشتار و کتاب مدونی شده و ۴۰ مساله استان به سند عالمانه تدوین شده است  که کاملا  کاربردی است.

کفیل ادامه داد: سندی که امروز رونمایی می‌شود دانشمندان، فرهیختگان و اندیشمندان استان با نگاه زیست بوم استان آن را تدوین کرده است که دستاورد بزرگی است که می‌توان در کشور تبدیل به الگو شود.

وی با اعلام اینکه امروز مشکلات و مسائل استان یک سند راهبردی است و در قالب یک کتابچه تدوین شده است که گام بزرگی است، تصریح کرد: انتظار از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان مازندران این است که این سند که یک مرجعیت دارد و در مجموعه کارشناسانه مورد نقد و نظر قرار گرفت و با توجه به تدوین تفاهم‌نامه مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند و در این صورت سند قابلیت مطالبه گری و اجرایی دارد.

مسؤول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور بیان کرد: اگر امروز مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف استان می‌بینیم راهکارهای ام ود این سند بیان شده و موقعیت افتخارآمیز برای مدیریت استان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم  از سند راهبردی پیشرفت پنج  ساله استان مازندران رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول