اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تاثیر بالای توریسم درمانی در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره اهمیت ایجاد ظرفیت‌های توریست درمانی در قشم و تاثیر بالای این رویکرد در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند، گفت: در آینده‌ای نزدیک دریا یک داروخانه خواهد بود و ما در استفاده از فراورده‌های دریایی در بخش درمان بی‌بهره هستیم.

تاثیر بالای توریسم درمانی در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یونس پناهی صبح امروز در حاشیه گردهمایی روسا و معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 5 آمایشی کشور در بندرعباس در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در حوزه درمان هماهنگی‌هایی با وزیر محترم بهداشت انجام خواهیم داد که با استفاده از ابزار و امکانات وزارتخانه و همچنین اختیاراتی در این زمینه به دانشگاه علوم پزشکی داده شود تا بتوانیم از ظرفیتهای توریسم درمانی منطقه قشم استفاده کنیم.

وی با اشاره به مهاجرت برخی پزشکان و پرستاران به سایر کشورها اذعان کرد: این رویکرد می‌تواند در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند، تاثیر زیادی داشته باشد.

پناهی در ادامه گفت: در آینده‌ای نزدیک دریا یک داروخانه خواهد بود. امروزه در دنیا استفاده از فراورده‌های دریایی در بخش درمان بسیار جا افتاده و پیشرفت زیادی داشته که متاسفانه ما هنوز از این نعمت الهی بی بهره هستیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با وجود دانشکده داروسازی و امکانات گسترده‌ای که در این دانشگاه وجود دارد، می‌توان زمینه‌ای در جزیره فراهم کرد تا از این ظرفیتها استفاده و کارهای تحقیقاتی دریایی و در نهایت داروها را از دریا استخراج کرد. این کار می تواند در قدرت اقتصادی و درمانی کشور موثر باشد.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز افزایش دانشجو را برای وزارت بهداشت تکلیف کرده و با توجه به تکمیل ظرفیت در مرکز استان، باید برای جذب دانشجو زیرساخت‌ها را قشم فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: برای ایجاد فضاهای آموزش پزشکی در هر رشته و همچنین توریست درمانی، هرگونه مجوز لازم توسط این دانشگاه صادر خواهد شد و برای جذب سرمایه گذاری در منطقه قشم هرگونه حمایتی لازم باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ 88055/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول