اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مهارت‌آموزی ۲۸۰۰ سرباز سپاه کربلا/ سربازان ماهر تسهیلات دریافت می‌کنند

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: در سال جاری 2 هزار و 800 نفر از سربازان سپاه کربلا مازندران آموزش مهارت فرا گرفتند که می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی اقدام کنند.

مهارت‌آموزی ۲۸۰۰ سرباز سپاه کربلا/ سربازان ماهر تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد برسلانی در جلسه بررسی اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان ماهر نیروهای مسلح مازندران، اظهار کرد: بعد از فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مهارت‌آموزی سربازان در سپاه و نیروی مسلح، سپاه کربلا مازندران در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش مهارت فراگرفتند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز گواهینامه قبولی دریافت کردند، افزود: با توجه به ابلاغیه‌های ستاد کل نیروهای مسلح سربازانی می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند که دوران مهارت‌آموزی را طی کرده و برای اشتغال‌زایی اقدام کرده باشند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: وام‌های لازم به این افراد ارائه می‌شود تا برای اشتغال‌زایی اقدام کنند که در حال حاضر ۳۸ نفر از سربازان ما در مجموعه سپاه کربلا مازندران برای دریافت وام قرض‌الحسنه ثبت نام کردند.

برسلانی یادآور شد: اطلاع‌رسانی برای دریافت این تسهیلات در کلیه رده‌های خدمتی انجام شده و امیدواریم که همه سربازان دارای مدرک مهارت‌آموزی با حضور در رده‌های خدمتی برای دریافت وام اقدام کنند.

وی گفت: انتظار است که سربازان از این تسهیلات استفاده کرده و افراد در رشته و تخصص خود در اشتغال‌زایی وارد شده و با دریافت تسهیلات در آینده سربازان اقتصادی خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

۸۱ میلیارد تومان اعتبار، سهم مازندران از محل تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران نیز گفت: سهم مازندران در بخش اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان  ۸۱ میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ است که به سربازان ماهر مهارت دیده پرداخت می‌شود.

 سید رحیم بخشی اظهار کرد: در بحث اشتغال مهمترین اولویت، جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار هستند و مهمتر از آن سربازانی که خدمت مقدس سربازی را انجام داده‌اند.

وی افزود: با دستور رهبری توجه به مهارت‌‌آموزی در بین سربازان نیروهای مسلح گسترش یافته و در قانون بودجه ۱۴۰۰ که سهم مازندران در این بخش ۸۱ میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ بوده است که هم دیر ابلاغ شد و هم فقط ۱۰ درصد قرض‌الحسنه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران خاطر نشان کرد: کمیته‌ای با محوریت سپاه، نیروی انتظامی و ۵ بانک عامل در مازندران تشکیل شده و متقاضیان معرفی شدند و مقرر شد که به صورت بسیجی و سرباز محور از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: بانک‌ها، دستگاه‌های نظامی معرفی کننده، فرمانداری‌ها و استانداری کمک کنند تا در کمترین زمان ممکن و با حداقل شرایط و با رویکرد کف مقررات و سقف اعتبارات پرداخت شود.

بخشی گفت: تلاش داریم تا جوانان تحصیل‌کرده که آموزش لازم مهارت را در پادگان‌ها آموختند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و در عرصه اشتغال و تولید که خدمات اجتماعی و ازدواج را در پی خواهد داشت؛ انجام شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول