اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان زمینه‌ساز رفع محرومیت کردستان است

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های کردستان به ویژه در شهرستان‌های مرزی مغفول مانده اما منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان می‌تواند بخش زیادی از محرومیت کردستان را برطرف کند.

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان زمینه‌ساز رفع محرومیت کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی‌پور صبح امروز در هفتمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که نیروهای جوان و توانمند از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در استان است که بهره‌گیری از ان مسیر توسعه در استان را هموار و تحقق می‌بخشد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسوولان استان کردستان، چه دولت و چه مجلس باید کنار هم باشیم و این با هم بودن مزیت‌های خوبی دارد که مهمترین آن متنعم شدن مردم صبور و سختکوش از برکات آن است.

وی با بیان اینکه نباید دنبال این باشیم که جایگاه خود را تثبیت کنیم افزود: هدف همه ما باید بهره‌گیری تمام و کمال از فرصتی است که برای خدمت به مردم در اختیارمان گذاشته شده است.

قاسمی‌پورر اضافه کرد: یکی از مشکلات عمده استان کردستان، بیکاری است که برای رفع آن باید زمینه و بسترهای لازم را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: همه ما به راحتی در مورد مشکلات سخنرانی می‌کنیم، بیان مشکلات آسان است بلکه ما باید برای این مشکلات راهکارهای مناسب ارائه کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی مرزی بودن استان کردستان را بهترین ظرفیت برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی با بهره‌گیری از ظرفیت مرزی بودن زمینه اشتغالزایی را در این استان فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تقویت اقتصادی و اشتغالزایی موجب تحقق امنیت پایدار و توسعه آن خواهد شد و استان را روی ریل توسعه قرار خواهد داد.

قاسمی‌پور با عنوان اینکه استان کردستان به ویژه شهرستان‌های مرزی ما ظرفیت‌های زیادی دارد که متاسفانه مغفول مانده است، گفت: استفاده کامل از این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و ارائه رهکارهای اساسی است.

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان مطالبه جدی مردم بود که سال‌ها برای تصویب و اجرای آن تلاش شده و امروز شاهد تحقق آن هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با استفاده از این ظرفیت به رفع محرومیت استان کمک کنیم و با همدلی هرچه بیشتر زمینه تحقق اهداف را در زمینه رونق اقتصادی فراهم سازیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول