اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چالشی به‌نام « ساختمان شورا»/ معارض در پارک موزه دفاع مقدس

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: مشکلات پارک‌موزه دفاع مقدس با ۱۰ میلیارد تومان هم حل‌شدنی نیست، چراکه در این محل معارضاتی وجود دارد و لازم است برخی اقداماتی اتخاذ شده و مشکل معارض حل و رفع گردد.

چالشی به‌نام « ساختمان شورا»/ معارض در پارک موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اختصاص بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح‌های پارک‌موزه دفاع مقدس، ساختمان شورا و طرح خروجی احمدآباد به اتوبان پاسداران موافقت کردند.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه روز شنبه در پنجاه و هشتمین جلسه فوق‌العاده اظهار کرد: اگر قرار است در خصوص ساختمان شورا اقداماتی اتخاذ شود بهتر است در بودجه، اعتباری به این امر اختصاص یابد.

وی در ادامه‌ سخنان خود افزود: تکمیل طرح پارک‌موزه دفاع مقدس که یکی از پروژه‌های چندین ساله است. شهرداری برای این طرح در سال ۱۴۰۱، ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که اینک افزایش اعتبار به ۱۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه مطرح کرد: برای مطالعه طرح خروجی احمدآباد به اتوبان پاسداران هم نیاز است ردیفی ایجاد شده و بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان داشت: مشکلات پارک‌موزه دفاع مقدس با ۱۰ میلیارد تومان هم حل‌شدنی نیست، چراکه در این محل معارضاتی وجود دارد و لازم است برخی اقداماتی اتخاذ شده و مشکل معارض حل و رفع گردد تا در راستای توسعه این محل گام‌هایی برداشته شود.

 وی در ادامه گفت: در تمام شهرها پارک‌موزه دفاع مقدس وجود دارد که یکی از موضوعات مهم در حوزه فرهنگی و گردشگری به شمار می‌رود.

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه تصریح کرد: در خصوص پارک‌موزه، شهرداری لایحه‌ای به شورا آورد که ظاهرا این طرح به نتیجه‌ای نرسید، قبل از نهایی کردن این امر بهتر است لایحه قبلی تعیین  تکلیف شود.

وی اذعان داشت: ساختمان شورا یکی از مباحث چالشی بوده که قبلا هم در این‌ باره صحبت‌هایی شده است ولی نتیجه‌ای از آن گرفته نشده، مبلغی که برای ساختمان شورای شهر تخصیص می‌یابد در کجا هزینه خواهد شد.

بابایی‌اقدم اضافه کرد: پیشنهاد ما اعمال برخی تغییرات در عمارت کلاه‌فرنگی که قرار است در باغشمال احداث شود، بوده تا از آن محل به عنوان ساختمان شورا بتوان استفاده کرد.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه افزود: موضوع مطالعه طرح خروجی احمدآباد به اتوبان پاسداران اقدامی مطلوب به شمار می‌رود.

وی در ادامه‌ سخنان خود بیان کرد: در مورد پارک‌موزه هم قبلا جلسه‌ای در این محل برگزار شد، اگر قرار است از سوی شهرداری برای این محل بودجه‌ای داده شود بهتر است برای امری مشخص ارائه شود.

رشیدی ادامه داد: اگر برنامه و برآوردی در این راستا ارائه شده بهتر است مشخص شود و لازم است در این موضوع با یک مقدار حساسیت و وسواس برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ساختمان شورا هم ابراز کرد: شهرداری چندین ساختمان نیمه‌تمام دارد که اگر تکمیل شوند برای ساختمان شورای شهر هم ظرفیت ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: به جای اینکه بحث‌های گذشته را مطرح کنیم، کمک کنیم که ساختمان‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

رشیدی گفت: نظر شورای شهر این است که عنوان عمارت باغشمال یا همان کلاه‌فرنگی را اصلاح کنیم و نامش را ساختمان شورا نامگذاری کنیم.

سیدکاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار هم در این رابطه یادآور شد: در خصوص ساختمان شورا با نظر دکتر رشیدی موافقم، ما ساختمان‌های نیمه‌کاره زیادی داریم، ساختمان شورا باید هویت تاریخی و فرهنگی داشته باشد، ما می‌توانیم عمارت کلاه‌فرنگی را اصلاح سازه کرده و از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پارک موزه دفاع مقدس سال‌هاست به حال خود رها شده است، کمک شهرداری بیشتر سخت‌افزاری و تکمیل فیزیکی این پارک باشد، به نظرم بهتر است ابتدا پارک را تکمیل کرده و سپس به فکر اقدامات دیگر باشیم.

اعضای شورای شهر تبریز با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس و یک میلیارد تومان برای انجام کارهای فرهنگی در این محل موافقت کرد.

همچنین با تخصیص ۴ میلیارد تومان برای طرح مطالعه و سپس جزئی از تملک برای خروجی احمدآباد به اتوبان پاسداران موافقت شد، ۱۰ میلیارد تومان هم برای ساختمان شورا تخصیص داده شد ولی محل دقیق این ساختمان مشخص نبوده و متعاقبا در این خصوص صحبت‌هایی خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول