اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

درخواست از لهستان برای تسهیل در انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از خاک این کشور

دستیار وزیر و‌ مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه در دیدار سفیر لهستان در تهران خواستار مساعدت این کشور برای تسهیل در انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق مرز لهستان به ایران شد.

درخواست از لهستان برای تسهیل در انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از خاک این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدحسن حبیب اله زاده دستیار وزیر و‌ مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه امروز (شنبه) هفتم اسفند ماه با سفیر لهستان در تهران دیدار و درباره کمک و مساعدت این کشور برای خروج شهروندان ایرانی مقیم اوکراین از طریق خاک این کشور گفت‌وگو کرد. 

حبیب اله زاده با اشاره به اقدامات سفارت ایران در ورشو، موضوع بازگشت امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری دولت لهستان برای ارائه تسهیلات و صدور مجوزهای لازم روند انتقال شهروندان ایرانی به ایران تسریع شود.

گفتنی است، سفارت ایران در ورشو دیروز (جمعه) ششم اسفند ماه در اطلاعیه‌ای با اشاره به دستور وزارت کشور لهستان مبنی بر باز بودن همه مبادی ورودی به لهستان به روی اتباع اوکراینی و غیراوکراینی، اعلام کرد: این سفارتخانه در حال هماهنگی با طرف لهستانی برای اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران است. (بیشتر بخوانید)

سفیر لهستان در تهران نیز در دیدار با دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به افزایش حجم ورود اتباع اوکراین و کشورهای خارجی مقیم این کشور به لهستان، تلاشهای های به عمل آمده از سوی دولت لهستان در این خصوص را مورد اشاره قرار داد و آمادگی کشور متبوعش را برای کمک به ایرانیانی که قصد خروج از اوکراین از طریق خاک لهستان را دارند اعلام کرد. 

همچنین قرار شد تماس‌های کاری به منظور انجام هماهنگی های لازم ادامه داشته باشد.

به گزارش فارس، از ابتدای آغاز بحران جاری در منطقه اورآسیا، وزارت امور خارجه ستاد ویژه‌ای را به ریاست معاون اداری مالی و با عضویت معاون کنسولی و امور ایرانیان، مدیرکل سیاسی اوراسیا و عضویت وبیناری سفیر ایران در کی یف به منظور رصد آخرین تحولات و به ویژه تنظیم دستورالعمل‌های لازم برای ارائه تسهیلات به هموطنان مقیم در این کشور و اعلام شرایط ویژه به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همجوار با اوکراین برای برقراری هرگونه تسهیلات به منظور مساعدت به خروج ایرانیان مقیم در شرایط اضطراری، تشکیل داده است.

در همین راستا نیز علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه روز پنجشنبه با سفرای اوکراین و همچنین روسیه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه در دیدار سفیر اوکراین در تهران بر ضرورت حفظ امنیت اتباع و دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین، دیپلمات‌ها و سفارت ایران در کی یف تأکید کرد.(اینجا بخوانید)

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز برای خروج امن هموطنان ایرانی از اوکراین با وزرای خارجه مجارستان، روسیه و اسلواکی تلفنی گفت‌وگو‌ کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول