اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیرکل دفتر فنی استانداری: رئیس شورای پنجم، اراک را نیازمند توسعه نمی‌دانست!

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی در اظهاراتی گفت: در زمان بررسی طرح جامع، رئیس شورای شهر وقت اراک را نیازمند توسعه نمی‌دانست و با توسعه شهر مخالف بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری: رئیس شورای پنجم، اراک را نیازمند توسعه نمی‌دانست!

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ طرح اقدام ملی مسکن در اراک ناگفته‌های زیادی را بازگو کرد که یکی از این ناگفته‌ها اظهارات تعجب‌برانگیز رئیس شورای شهر وقت اراک در خصوص توسعه شهر بود، اظهاراتی که مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی در نشست بررسی ابهامات و شبهات طرح ۸۱۰۰ واحدی نهضت جهش تولید مسکن شهر اراک از آن پرده برداشت.

به دنبال کلید خوردن طرح اقدام ملی مسکن در اراک، شبهات و ابهامات این طرح نیز به صورت گسترده دهان به دهان در بین شهروندان چرخید و منجر به تشکیل جلسه‌ای با عنوان بررسی ابهامات و شبهات طرح ۸۱۰۰ واحدی نهضت جهش تولید مسکن به ریاست استاندار مرکزی شد.

در این نشست که به دلیل اعتراضات گسترده مردم نسبت به اوقافی بودن اراضی در نظر گرفته شده برای پروژه، در تاریخ ۱۵ بهمن ماه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان اراک، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، شهردار اراک، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک، مدیرکل دفتر فنی استانداری برگزار شد، ابهامات، شبهات و پیشنهادات در راستای اجرای طرح ۸۱۰۰ واحدی در اراضی اوقافی شهر اراک مطرح و موضوعات مورد تبادل نظر و پاسخگوئی قرار گرفت که شرح کامل این نشست در گزارشی با عنوان «حواشی پروژه ۸۱۰۰ واحدی در اراک/ استاندار مرکزی: نهادهای دولتی و غیردولتی از حقوق مردم عدول نکنند» اینجا بخوانید در خبرگزاری فارس منتشر شد.

از نکات جالب توجه در این نشست افشاگری حمیدرضا نوازنی مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی در خصوص اظهارات رئیس شورای اسلامی وقت کلان شهر اراک بود که اراک را نیازمند توسعه نمی‌دانست!

نامه محرمانه رئیس شورای وقت اراک

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی در این نشست طی سخنانی اعلام کرد: اجماع استان در طرح جامع اراک این بود که شهر نیازمند توسعه است و الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار به شورای عالی معماری و شهرسازی پیشنهاد شد و در جلسات مختلف کمیته‌های فنی شورای عالی حضور داشتیم و حتی در مواردی جلسات به جدل کشیده شد، اما در جلسه آخر نامه‌ای محرمانه رونمایی شد که رئیس شورای شهر وقت اراک طی مکاتبه‌ای اعلام کرده بود که «اراک نیازمند توسعه نیست و شورا با توسعه شهر مخالف است»، ولی با پیگیری‌های استان در نهایت ۶۰۰ هکتار به شهر الحاق شد.

حمیدرضا نوازنی همچنین اظهار کرد: پیش از طرح پروژه اقدام ملی مسکن، درخواست الحاق این زمین اوقافی به تشخیص مشاور طرح و تشخیص مسئولان استان داده شد چرا که اراک نیازمند توسعه بود و مشاور طرح جامع در افق ۱۴۱۰ جمعیت اراک را ۶۲۵ هزار نفر پیش بینی کرده و براساس آن الحاق زمین را در نظر گرفته است.

به گزارش فارس بر اساس مطالعات طرح جامع شهر اراک مازاد جمعیت تا ۱۴۱۰ حدود ۱۳۰ هزار نفر خواهد بود که ۸۰ هزار نفر آن در محدوده فعلی و در قالب افزایش تراکم ساختمان های موجود پیش بینی شده و برای حدود ۵۰ هزار نفر باقیمانده می‌بایست از اراضی پیرامون شهر به محدوده الحاق شود که زمین اوقاف بخشی از همین اراضی الحاقی است.

این در حالی است که حامد آجرلو و علیرضا مرادی از اعضای شورای پنجم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کردند: رئیس وقت شورا در این نامه اظهار نظر شخصی خود را بیان کرده و هیچ‌گونه نظر جمعی در خصوص چنین اظهارنظری در شورا لحاظ نشد.

رئیس وقت شورا بر اساس کدام دیدگاه، اراک را نیازمند توسعه نمی‌دانست؟

حال سوال این است که رئیس شورای شهر وقت اراک در دوره گذشته که از جریان وابسته به اصلاح طلب بود و همچون اکثریت اعضای شورا در قالب لیست امید به شورا راه پیدا کرده بود، بر اساس چه دیدگاه و نظری چنین اظهار نظری را در قالب نامه بیان کرده و شهر اراک را نیازمند توسعه ندانسته است؟

چرا در همان زمان شفاف سازی نشد؟

سوال دیگر اینکه مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی که این سخنان را اخیرا مطرح کرده چرا در همان زمان شفاف سازی نکرده و مردم را در جریان اظهارات غیرکارشناسانه رئیس وقت شورای شهر اراک قرار نداده بود؟

این سوال نیز مطرح است که چرا مردم باید در انتخابات اعضای پارلمان شهری که آینده شهر را می‌سازند، فارغ از نوع تخصص آنها تنها به لیست‌ها رای بدهند؟

چه کسی پاسخگوی خسارت‌های وارده به شهر است؟

به راستی چه کسی باید خسارت‌های وارده به شهر اراک در مدت چهار سال تصمیم‌گیری افراد غیرمتخصص در سیاسی‌ترین شورای شهر را بدهد؟

بدون شک اگر رئیس شورای اسلامی وقت شهر اراک به جای چنین اظهارنظر غیرکارشناسانه‌ای، اراک را نیازمند توسعه می‌دانست، امروز مردم و مسوولان در اجرای طرح اقدام ملی با چالش کمبود زمین مواجه نبودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول