اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه، از آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه خبر داد.

آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر کرمانشاه

سیدافشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر استان آغاز شده است، اظهار کرد: مبارزه با علف‌های هرز شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و همچنین بخش گرمسیری ثلاث باباجانی آغاز شده است.

وی ادامه داد:هم‌اکنون به دلیل بارانی بودن هوا سم‌پاشی موقتا قطع شده و پس از پایان بارندگی‌ها مبارزه از سر گرفته خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به تدارک سم کافی برای مبارزه با علف‌های هزر در مزارع غلات، گفت: هیچ کمبودی برای تامین سم مورد نیاز گندمکاران و جوکاران استان نداریم.

وی از کشاورزان خواست، در مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشدی گیاه  و علف هرز توجه داشته باشند و تصریح کرد: علف‌های هرز حدود 30 الی 40 درصد سبب کاهش عملکرد می‌شود، بنابراین کشاورزان باید به محض اینکه شرایط جوی مناسب شد و بارش نداشیم و امکان ورود سم‌پاش به زمین وجود داشت مزارع خود را با سمومی که از فروشگاه‌های مجاز خریداری کرده، سم‌پاشی کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول