اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

علت تاخیر کارت‌های ملی سال ۹۸ را از ثبت احوال پیگیری کنید

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان البرز، گفت: کارت‌های هوشمند ملی مربوط به سال ۹۸، آماده است و از طریق پیامک به افراد اعلام می‌شود. افرادی که اخذ کارت‌های ملی آنها توسط ثبت احوال مربوط به پیش از سال ۹۸ است برای پیگیری علت تاخیر به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

علت تاخیر کارت‌های ملی سال ۹۸ را از ثبت احوال پیگیری کنید

محمود محمدی، سرپرست اداره کل ثبت احوال استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص تاخیر ۴ ساله در تحویل کارت‌های هوشمند ملی، اظهار کرد: در سازمان ثبت احوال کارت های ۴ سال مانده، وجود ندارد و نهایت تاخیر در تحویل کارت‌های هوشمند ملی ۲ ساله است. کارت های مانده ۲ سال پیش مربوط به سال۹۸ است که تحویل آنها در حال اتمام است.

وی افزود: تاخیر۴ ساله در احویل کارت‌های هوشمند ملی احتمالا به دلیل وجود مشکلاتی در ثبت سیستم بوده که پس از اخذ کارت، پیگیری و مراجعه توسط متقاضی صورت نگرفته است. این افراد باید به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و علت تاخیر در تحویل کارت‌های ملی را پیگیری کنند.  

این مقام مسؤول اضافه کرد: به محض وارد شدن کارت های هوشمند ملی به استان، پیامکی به شماره تلفن‌های افراد که در سیستم موجود است، ارسال و زمان و محل تحویل در دفاتر پیشخوان به فرد اعلام می شود. اما احتمال تغییر شماره تلفن افراد و نرسیدن پیامک‌ها وجود دارد. افرادی که کارت های ملی آنها در نیمه اول سال ۹۸ اخذ شده و هنوز کارت های هوشمند خود را دریافت نکردند، با شماره تلفن ۱۵۱۰ سازمان ثبت احوال تماس بگیرند و علت تاخیر را پیگیری کنند.‌ 

وی گفت: تاکنون درخواست ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره کارت هوشمند ملی توسط سازمان ثبت احوال استان البرز اخذ شده و ۸۰ درصد آن تحویل شده است. امیدواریم بتوانیم همه کارت‌های هوشمند ملی را تا سال ۱۴۰۱ در استان تحویل دهیم. 

محمدی در مورد اعتراض مردم در عکس‌های بی کیفیت کارت‌های ملی، یادآور شد: عکس کارت ملی باید بدون روتوش و سیاه و سفید باشد و این عکس‌ها با کیفیت مناسب و رنگی در سیستم ثبت احوال موجود است. سازمان ثبت احوال در حال ایجاد ساختاری برای افزایش کیفیت عکس‌های کارت ملی است.  

وی دربخش دیگری در خصوص اجباری بودن تعویض شناسنامه گفت: تعویض شناسنامه اجباری نیست و تا زمانیکه از سوی مراجع مورد پذیرش باشد، نیاز به تعویض ندارد اما عکس شناسنامه را می‌توان تغییر داد.

سرپرست اداره کل ثبت احوال البرز خاطر نشان کرد: شهروندان توجه کنند در صورت سرقت و مفقود شدن شناسنامه به مراجع انتظامی مراجعه کنند و در مراحل بعد به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال مراجعه و درخواست شناسنامه المثنی ثبت کنند که به محض ثبت درخواست المثنی، شناسنامه قبلی به صورت سیستمی باطل می‌شود.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول