اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز فعالیت مجدد پروژه انتقال آب آبیک بعد از چندین ماه توقف

نماینده قزوین، آبیک و البرز گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه انتقال آب به شهر آبیک ابلاغ شد.

آغاز فعالیت مجدد پروژه انتقال آب آبیک بعد از چندین ماه توقف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، آبیک و البرز در دیدار با مدیرعامل آب منطقه ای استان بر ضرورت ادامه عملیات اجرایی پروژه انتقال آب آبیک تاکید کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه  ابلاغ شد که تاکنون 77 میلیارد ریال واریز شده است.

محمدبیگی با بیان اینکه تاخیرات مکرر و وعده های تحقق نیافته در رابطه با اجرای این پروژه باعث رنجش مردم شده، اعلام کرد: این پروژه مهم و استراتژیک که مطالعات اولیه آن از اوایل دهه هشتاد آغاز شد تا سال ۹۸ تنها حدود ۱۴ درصد پیشرفت داشت ولی از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با پیگیری‌های انجام پذیرفته و با تامین اعتبارات لازم از منابع مختلف به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصد رسید.

وی اضافه کرد: علیرغم پیگیری های استانی و ملی، پروژه انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک، ۱۶ شهر و ۱۱۴ روستای استان قزوین که از مهمترین پروژه های عمرانی سال های اخیر استان تلقی می شود و فاز اول آن تا پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده، چندین ماه است به دلیل عدم تامین اعتبارات متوقف شده است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز تصریح کرد: بر این اساس در سوالی که از وزیر نیرو داشتم این مطالبه مهم را گوشزدکرده و خواستار رفع موانع و تسریع در روند تکمیل پروژه با تزریق اعتبارات مورد نیاز شدم.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون دولت با ابلاغ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای ادامه این پروژه موافقت کرده و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز هر چه سریع تر واریز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول