اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بیشکک: روسیه و اوکراین با ایجاد فرمت‌های جدید زمینه برقراری صلح را فراهم کنند

وزارت امور خارجه قرقیزستان طی بیانیه‌ای در مورد وضعیت اوکراین اعلام کرد امیدوار است از طریق ایجاد قالب‌ها و مکانیسم‌های جدید برای حل و فصل مناقشه، طرفین هر چه سریعتر به صلح دست یابند.

بیشکک: روسیه و اوکراین با ایجاد فرمت‌های جدید زمینه برقراری صلح را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، وزارتخانه قرقیزستان در رابطه با وضعیت اخیر اوکراین بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که امیدوار است از طریق ایجاد قالب‌ها و مکانیسم‌های جدید برای حل و فصل مناقشه، طرفین هر چه سریعتر به صلح دست یابند.

در این بیانیه آمده است: ما با نگرانی تحولات اوضاع در اوکراین را دنبال می‌کنیم. بر اساس روابط تاریخی دوستانه خود با مردم روسیه و اوکراین، امیدواریم طرفین از طریق ایجاد فرمت‌های جدید و سازوکارهایی برای حل و فصل مناقشه بر سر میز مذاکره به منظور جلوگیری از قربانیان و تخریب بیشتر به سرعت به صلح دست یابند.

وزارت امور خارجه قرقیزستان خاطرنشان کرد از هرگونه پیشنهاد و ابتکار با هدف آغاز مذاکرات بین طرفین برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار استقبال می‌کند. این وزارتخانه از همه طرفها خواست تا امنیت کافی را برای غیرنظامیان از جمله خارجیها تضمین کنند و همچنین به آنها فرصت خروج از منطقه درگیری را بدهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول