اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انقلاب اسلامی ایران موجب شد تشیع در قالب یک نظام حکومتی ظهور کند

امام جمعه موقت مشهد گفت: وقوع انقلاب در ایران موجب شد مکتب تشیع در قالب یک نظام حکومتی ظهور کند. به این معنا که جمهوری اسلامی ایران قالب شکل دهنده زندگی مردم شد.

انقلاب اسلامی ایران موجب شد تشیع در قالب یک نظام حکومتی ظهور کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی «ایمان و مقاومت» را به جهان معرفی کرد و این الگوی آزادگی در کشورهای منطقه همچون لبنان، فلسطین، سوریه و عراق نیز اجرایی شد. الگوی ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، طعم آزادی را به مردم جهان چشاند.

وی افزود: از آثار مثبت انقلاب اسلامی، موفقیت نظام در کمک به تحقق عدالت و گسترش عدالت است و هر چند در این مهم کاملا موفق نشدیم، اما مهم این است که فضا برای آن فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه حرکت برای رسیدن به جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی و آماده شدن برای ظهور حضرت مهدی (ع) و ورود ولایت و امامت به  زندگی مردم را از دیگر برکات انقلاب و نظام اسلامی است و خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب در ایران موجب شد مکتب تشیع در قالب یک نظام حکومتی ظهور کند، به این معنا که جمهوری اسلامی ایران قالب شکل دهنده زندگی مردم شد.

وی افزود: با وجود اعمال تحریم‌های حداکثری بر مردم ایران، می‌بینیم که خودشان به شکست تحریم‌ها اعتراف می‌کنند.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: در ادامه برکات انقلاب، شاهدیم که ایران تبدیل به میدان مسابقه برای خدمت شده است و در این میدان برخی از جمله شهید سردار سلیمانی عملکرد عالی نشان دادند. مسئولان و مدیران هم می بایست در این میدان مسابقه، آنچه را که آنها را از خدمت و حرکت باز می دارد، کنار گذاشته و از خود دور کنند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول