اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اقتدار ناشی از ایثارگری شهدا، امریکا را وادار به رجزخوانی کرده است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اقتدار و سربلندی امروز ما که آمریکا در برابر آن فقط رجزخوانی و تهدید می‌کند، به برکت خون مطهر شهداست که ۳ هزار و ۵۳۵ دسته گل از این شهدا از استان زنجان است.

اقتدار ناشی از ایثارگری شهدا، امریکا را وادار به رجزخوانی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی و به‌خصوص دوران دفاع مقدس، ماه عجیبی است، اظهار کرد: شهدای فراوانی از جمله در عملیات کربلای 5 در این ماه، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت تعدادی از سرداران شهید کشور در اسفندماه افزود: از جمله این شهدا، سردار سرافراز شهید حمید باکری است که دوره‌های جنگ چریکی قبل از انقلاب در لبنان و فلسطین را دیده بود.

وی با بیان اینکه شهیدان باکری ۳ برادر بودند که هیچ نشانه‌ای از جسم و مدفن آن‌ها وجود ندارد، گفت: شهید علی باکری توسط ساواک به شهادت رسید، پیکر شهید مهدی باکری نیز هنگام حمل با قایق در اروندرود بر اثر اصابت خمپاره از بین رفت و پیکر شهید حمید باکری نیز در عملیات بدر در بین نیروهای دشمن باقی ماند و شهید مهدی باکری فرموده بود ک هر وقت پیکر سایر شهدا را آوردید، پیکر حمید را هم بیاورید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: اقتدار و سربلندی امروز ما که آمریکا در برابر آن فقط رجزخوانی و تهدید می‌کند، به برکت خون مطهر شهداست که ۳ هزار و ۵۳۵ دسته گل از این شهدا از استان زنجان است.

وی با اشاره به ۱۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: بزرگترین سرمایه مملکت، نیروی انسانی تربیت‌شده در چهارچوب دین، اخلاق و انسانیت است.

آیت‌الله خاتمی به قرار گرفتن در ایام پایانی ماه رجب‌ و در پیش بودن سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم از بعثت پیامبر(ص) به عنوان یک نعمت بزرگ یاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر نقش سنخیت در هدایت بشر ادامه داد: همین عامل موجب شده است که خداوند پیامبر را از بین خود بشریت که شخصیت شناخته‌شده‌ای است، انتخاب و برای هدایت آن مبعوث کند.

وی با تاکید بر رواج جاهلیت، ناآگاهی و بت‌پرستی در جامعه  قبل از بعثت پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا به جامعه بگوید که بت‌ها موجود جامدی هستند که هیچ قدرتی ندارند و هیچ نفعی هم به شما نمی‌توانند برسانند، لذا تزکیه به معنای پاک شدن از گناه و نادانی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 25 رجب، سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم(ع) گفت: ایشان 20 ساله بودند که پدرشان به شهادت رسیدند و 15 سال از دوران امامت امام موسی کاظم(ع) در زمان خبیث‌ترین و خونریزترین خلفای بنی‌عباس یعنی هارون‌الرشید بود چرا که امام را در زندان‌های مختلف، زندانی کرد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول