اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام‌جمعه رشت: نیازمند اقدامی قاطع مثل آزادسازی سواحل در حوزه تثبیت قیمت‌ها هستیم

امام‌جمعه رشت با اشاره به ابراز خرسندی مردم از آزادسازی قاطع ۶۰ متری ساحل دریا گفت: ثبات قیمت نیازمند اقدامی قاطعانه و انقلابی همچون آزادسازی سواحل از سوی دولت است.

امام‌جمعه رشت: نیازمند اقدامی قاطع مثل آزادسازی سواحل در حوزه تثبیت قیمت‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در مصلا این شهر با اشاره به ابراز خرسندی مردم از آزادسازی قاطع ۶۰ متری ساحل دریا اظهار کرد: دولت در ۲۰ روز توانست حتی دستگاه‌های سه‌گانه‌ای که ساحل‌خواری کرده بودند در اقدامی تحسین‌برانگیز، به نفع مردم آزاد کند.

وی با بیان اینکه دولتی که این‌گونه قدرت دارد می‌تواند چنین اقدامی در موضوعات دیگر هم انجام دهد، افزود: انتظار داریم ثبات قیمت را نیز همین‌گونه مقتدرانه و انقلابی در عرصه بازار ایجاد کنند تا مردم آن را به‌طور ملموس احساس کند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه از قوای سه‌گانه می‌خواهیم ثبات قیمت را در دستور کار قرار دهند تا امید مردم به‌نظام برمی‌گردد، افزود: اگرچه مردم با همه مشکلات پای‌کار نظام ایستاده‌اند و این نورچشمی‌ها بودند که جداشده‌اند، لذا باید قدر این مردم عزیز، بصیر و هوشیار را دانست و امید را برگرداند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تصریح کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دیگر این سازمان نمی‌تواند سخنی بگوید چراکه با مطالبه به‌حق مردم مواجه می‌شوند، نمی‌دانیم که این چه رویه‌ای است که برخی از کارخانه‌ها و پیمان‌کاران از کارگر بهره‌کشی کرده، بیش از توان او کار می‌کشند اما در پرداخت تعلل کرده و کمتر از حقش پرداخت می‌کند این روش بسیار زشت و عین بی‌انصافی است.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از رویه برخی از پیمانکاران که پول‌ها را از مافوق خود گرفته اما از دادن حق کارگر امتناع می‌کنند، افزود: کارگر را بدون حقوق و او را شرمنده خانواده می‌کنند، این پیمانکاران اگر نمی‌توانند حق کارگر را بدهند نباید از آن‌ها دعوت به همکاری کنند.

فلاحتی با تأکید بر حمایت از حقوق کارگران، پرداخت حق کارگر را از تأکیدات دینی و انسانی عنوان کرد و خطاب به پیمانکارانی که حقوق کارگر را به‌موقع و به‌اندازه پرداخت نمی‌کنند، گفت: نگذارید دستگاه‌های قضایی به سراغتان بیایند چراکه هم ذلیل می‌شوید و هم مجبور به پرداخت می‌شوید، چرا با عزت پرداخت نمی‌کنید؟

خطیب جمعه رشت با اشاره به بازدید خود از سد پل روده همراه با استاندار گیلان گفت: در حاشیه این بازدید برخی افراد حضور داشتند که می‌خواستند با استاندار صحبت کنند لذا به استاندار گفتم این‌ها درد دارند و منتظر حضور شما هستند باید سخنانشان شنیده شود، دفاع از حقوق آن‌ها وظیفه ماست.

وی با اشاره به اینکه رسالت بعثت پیامبر (ص) رساندن بشر به سعادت است، تصریح کرد: امروزه در دنیا، رفتار پلشت، محصول رفتار دنیایی بشر است ایجادشده که در مقابل تفکر توحیدی قرارگرفته، دامن‌گیر دنیا شده و جاهلیت امروزی را ایجاد کرده است.

فلاحتی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه در مسیر ارتباط و تعامل با همسایگان افزود: امیدواریم همان‌گونه که منشور امت اسلامی است کشورهای اسلامی ارتباط بگیرند و در مسیر تعامل، بازار جهانی میان امت اسلام شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دنیا جای گذر بوده جای ابدیت نیست، گفت: به فرموده امام موسی بن جعفر (ع) باید به فکر آخرت بوده و به دنیا دل‌بسته نباشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول