اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

چوب میراث فرهنگی لای چرخ شهرداری در پروژه‌های بازآفرینی

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌‌آباد با اشاره به وضع خیابان حافظ گفت: با وجود اینکه ۷۰ درصد خیابان حافظ تملک و آزاد سازی شده اما میراث فرهنگی چوب لای چرخ شهرداری گذاشته و اجازه نمی‌دهد کار تمام شود.

چوب میراث فرهنگی  لای چرخ شهرداری در پروژه‌های بازآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرشید فلاحی نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیگیری چند پروژه کلان و درآمدزا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها معدن کوهی در راستای تامین مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت و مصرف شهرداری همچنین ایجاد درآمد پایدار است.

وی افزود: سال جاری حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خرید مصالح برای تولید آسفالت و پروژه عمرانی را داشته‌ایم که با فعالیت معدن کوهی علاوه بر کاهش هزینه شاهد تولید آسفالت با کیفیت هم خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری خرم‌آباد گفت: قرار است سازمان صنعت، معدن و تجارت در آینده نزدیک کار واگذاری معدن کوهی در بلیلوند‌ را به شهرداری را انجام دهد.

فلاحی نژاد افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده خرید فلاکس حمل آسفالت است که تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای نصب آن هزینه شده است.

وی بیان کرد: خرید دستگاه وت پرس جدول زن نیز از دیگر کارهایی است که در دستور کار قرار گرفته ،خرید و مونتاژ این دستگاه حدود  ۱۵ میلیارد تومان هزینه می‌برد، خرید این دستگاه  علاوه بر کیفیت جداول و طول عمر درآمد پایدار را برای شهرداری هم به دنبال دارد.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌‌آباد به خرید یک هزار و ۳۰ تن قیر رایگان با کمک شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: این کار مهمی بود که در گذشته سابقه نداشته است، پیگیر قیر رایگان  برای بافت‌های فرسوده هم هستیم.

پایان راه شکافی بام خاطره‌ها

فلاحی نژاد در ادامه به پایان راه شکافی بام خاطره‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های ما در سازمان عمران و بازآفرینی احیا بافت‌های فرسوده است، از محله‌های هدف می‌توان به گل سفید، اسد آبادی ، فلک‌الدین و علی آباد اشاره کرد.

وی گفت: خرم‌آباد دارای  ۸۶ هکتار بافت تاریخی و ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده است، ۸۶ هکتار بافت تاریخی در دل بافت‌های فرسوده قرار دارد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌‌آباد خاطر نشان کرد: در راستای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده قرار است با بسیج سازندگی سپاه تفاهم نامه‌ی منعقد شود، در این زمینه به صورت پایلوت و رایگان بسیج سازندگی  بازگشایی دره اسد آبادی را انجام داده است.

فلاحی نژاد گفت: قرار است تا پایان ماه نیز آسفالت منطقه اسد آبادی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است سپاه سازندگی پس از انعقاد تفاهم‌نامه  ۵ زمین بازی محله‌ی را در ۵ محله هدف کوی علی آباد، گل سفید، فلک الدین و پشته مطهری احداث کند.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌‌آباد گفت: با توجه به اینکه تردد در  محله هایی مانند علی آباد و کل سفید خطر ساز است قرار است با هماهنگی سپاه این مشکل رفع شود.

فلاحی نژاد بیان کرد: اما مشکل دیگر معابر پر خطر در بافت تاریخی است که نیاز به ورود میراث فرهنگی دارد، متاسفانه میراث فرهنگی هیچ طرح و برنامه‌ی برای بافت‌های تاریخی ندارد.

۷۰ درصد آزاد سازی خیابان حافظ انجام شده است

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آزاد سازی خیابان حافظ انجام شده است، عنوان کرد: متاسفانه میراث فرهنگی نه تنها کاری انجام نمی‌دهد بلکه چوب لای چرخ شهر و شهرداری می‌گذارد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌‌آباد بیان کرد: قرار بود پس از آزاد سازی خیابان ۳۲ متری ایجاد شود اما به ۲۸ متر رسید که همین را هم میراث فرهنگی جلوگیری می‌کند.

فلاحی نژاد خاطرنشان کرد: میراث خودش که کاری انجام نمی‌دهد نمی‌گذارد شهرداری هم اقدامی انجام دهد، البته از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم و امیدواریم با خرید و تمام باقی مانده خیابان حافظ خیابان ۲۸ متری احداث شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حفاری در نقاط شهر هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه شرکت آب و فاضلاب هیچ برنامه مدونی در این خصوص ندارد، این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌‌آباد به قرارداد استانداری با شهرداری اشاره کرد و گفت: استانداری قرار است وسایل بازی و ورزشی را در پارک‌های مناطق حاشیه‌ی و فرسوده نصب کند‌.

فلاحی نژاد در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: پارک بانوان جنوب شهر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، در این پارک تجهیزات و امکاناتی برای راحتی بانوان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول