اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت توجه به نماد معماری ایرانی اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به معماری ایرانی اسلامی و تمدن اسلامی انتظار می‌رود نماد معماری ایرانی اسلامی هرچه بیشتر در جامعه نمود پیدا کند.

ضرورت توجه به نماد معماری ایرانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه هیات اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به مناسبت روز مهندس برگزار شد ضمن تبریک روز مهندس اظهارداشت: نام برخی از افراد و دانشمندان و بزرگان که به عنوان مناسبتی در تقویم یاد می‌شود مانند سالروز ولادت خانم فاطمه زهرا به عنوان روز مادر به این معنی است که افراد این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به زادروز خواجه نصیر الدین طوسی و نام گذاری این روز به عنوان روز ملی مهندس خاطرنشان کرد: برای الگو پذیری انتظار می‌رود جامعه مهندسین، زندگی این دانشمند و فیلسوف مطالعه کرده و مسیر زندگی این فیلسوف را الگوی و سرمشق زندگی و کار خود قرار دهد .

وی گفت: شخصیت و عظمت این دانشمند بزرگ به عنوان یک فیلسوف، عالم ، مجتهد ، ریاضیدان بر هیچ کس پوشیده نیست و این دانشمند دارای یک زندگی پربرکت بوده که آثار این بزرگوار در حال حاضر ملموس و مشهود است.

سید قریشی در خصوص شان و منزلت مهندس بیان کرد: یک مهندس به عنوان تسهیل کننده راه برای رسیدن به اهداف جامعه تلقی می‌شود.

وی اذعان کرد: مهندسین علاوه برای اینکه زندگی مردم و جامعه را مهندسی می‌کنند بایستی سعی کند خود و رفتار خود را نیز مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جامعه مهندسین باید عملگرا بوده و معنویت را در کار خود دخیل کنند چرا که این اقدام برکت در زندگی را نیز افزایش می‌دهد.

سید مهدی قریشی خاطرنشان کرد: یک مهندس اگر پیوند دینی و ارتباط الهی داشته باشند خداوند به طور قطع کمک حال فرد بوده و مسیر گشا خواهد بود .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با توجه به معماری ایرانی اسلامی و تمدن اسلامی انتظار می‌رود نماد معماری ایرانی اسلامی هرچه بیشتر در جامعه نمود پیدا کند.

سید مهدی قریشی خاطرنشان کرد: انتظار می رود جامعه مهندسین ایده و فکرهای جدید را ارائه داده و در جهت عملیاتی کردن آن اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: جامعه مهندسین معضلات و مطالبات خود را می‌توانند به ما ارائه داده و بنده به عنوان زبان گویا و سخنگو درخواست‌های عزیزان را به گوش مسوولان برسانم.

در این جلسه علی دژم ضمن تبریک روز مهندس اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری آذربایجان غربی به عنوان یک حلقه اتصال و بازوی توانمند بوده و در جهت مرتفع ساختن معضلات موجود در جامعه گام موثر برمی‌دارد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی تشکیل شده از هفت کارگروه تخصصی از اساتید مجرب و هییت علمی بوده و از ارگان ها و دستگاههای اجرایی مربوطه مطالبه‌گری به حق را انجام می‌دهد.

مسوول بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی در نظر دارد ایده ها و فکرهای بسیجیان متخصص را به عمل تبدیل و به عنوان یک سازمان عملگرا و متعهد تبدیل شود.

در این جلسه هریک از اعضای هییت اندیشه ورز به بیان مشکلات و معضلات موجود و ارائه راه حل ها و راه کارها پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول