اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

باید از ظرفیت ها برای کاهش جمعیت کیفری استفاده کرد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما از جنس مردم هستیم و باید همواره مردمی بودن را مدنظر خود قرار دهیم البته مردمی بودن به منزله عدم قاطعیت نیست.

باید از ظرفیت ها برای کاهش جمعیت کیفری استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان قزوین، اظهار کرد: در سال های اخیر برنامه های خوبی در زمینه تحول و تعالی دستگاه قضا انجام گرفته است.

وی افزود: قوه قضاییه همواره به دنبال آن است که حق تمامی افراد مراجعه کننده را رعایت کند.

بابایی خاطر نشان کرد: ما خواستار آن هستیم تا افرادی که به هر شکلی  جرمی  را انجام داده اند به عنوان یک انسان حقوقشان رعایت شده و به درستی با آن ها برخورد شود.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: پس از صدور رای باید از ظرفیت ها برای کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از ورود به زندان استفاده کرد.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: باید از ظرفیت های قانونی جهت فراهم کردن زمینه آزادی و تعدیل جمعیت کیفری استفاده کرد.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه خوشبختانه قزوین جمعیت کیفری زیادی ندارد، گفت : در تعدادی از استان های دیگر چنین موضوعی نیست.

وی ادامه داد: باید جمعیت کیفری زندان ها کاهش یابد و همکاران قضایی فقط به پرونده های مهم رسیدگی کنند.

بابایی اضافه کرد: باید پرونده های خرد در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود تا تعجیل در پرونده ها موجب کاهش اتقان آرا نشود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اینکه ما از جنس مردم هستیم و باید مشکلات را حل کنیم، گفت: باید حصارها و موانع را برداریم و البته که مردمی بودن مانعی برای قاطع بودن نیست.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ریاست دستگاه قضا بی تعارف بودن و مبارزه جدی با فساد و رعایت ادب و احترام است، گفت: باید در کنار صدور احکام، ادب هم رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای طرح کاداستر اعتبار لازم را داریم و هر مقدار که منابع نیاز باشد را تخصیص خواهیم داد تا اجرای حدنگاری تسریع یابد.

به گزارش فارس، در نشست شورای قضایی استان برخی از مدیران کل استان نیز به بیان دغدغه ها و اعلام نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول