اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نخست وزیر قرقیزستان به «نورسلطان» سفر کرد

نخست وزیر قرقیزستان در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور و برای شرکت در نشست شورای بین دولتی اوراسیا به قزاقستان سفر کرد.

نخست وزیر قرقیزستان به «نورسلطان» سفر کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان برای شرکت در نشست  شورای بین دولتی اوراسیا و دیدار با مقامات قزاقستان به این کشور سفر کرد.

«جباراف» در روزهای 24 تا 25 فوریه در نشست شورای بین دولتی اوراسیا که در شهر «نورسلطان» برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و همچنین تعدادی نشست دوجانبه نیز خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در سال جاری جمهوری قرقیزستان ریاست شورای عالی اقتصادی اوراسیا، شورای بین دولتی اوراسیا و شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا را بر عهده دارد.

پیش بینی می‌شود که در نشست شورای بین دولتی اوراسیا، وضعیت اقتصاد کلان در کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اجرای توافقنامه مکانیسم ردیابی کالاهای وارد شده به قلمرو گمرکی اتحادیه بررسی خواهد شد.

همچنین نقشه راه گسترش همکاری‌های صنعتی در زمینه ساخت هواپیماهای غیرنظامی در کشورهای اتحادیه برای سال‌های 2022-2023، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، در این نشست پروژه مشترک کشورهای عضو در مورد اجرای سریع ریل کانتینری و حمل و نقل چندوجهی محصولات کشاورزی "اوراسیا آگرواکسپرس" و تعدادی از موضوعات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول