اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ذخیره 21 هزار تن سیب‌زمینی در سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار تن سیب‌زمینی در استان موجود است.

ذخیره 21 هزار تن سیب‌زمینی در سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی صبح امروز در بازدید از روند ذخیره‌سازی و سورتینگ سیب‌زمینی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ سردخانه دومداره در استان وجود است که ۷ سردخانه دیگر نیز در حال احداث است، گفت: در حال حاضر سردخانه‌های استان به اندازه ۱۰۰ هزار تن ظرفیت دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: نگهداری مواد غذایی به ویژه سیب‌زمینی از اولویت‌های مهم بازار است که در این حوزه موفق شدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار تن سیب‌زمینی در استان موجود است، ادامه داد: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن سیب‌زمینی در استان سورتینگ و به سرار کشور نیز منتقل می‌شود.

ابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ هزار تن سیب زمینی بذری در استان موجود است که ۱۶ هزار تن آن در استان مصرف و ما بقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط سالانه ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید می‌شود که بسته به شرایط آب و هوایی تغییر پیدا می‌کند، افزود: سال گذشته به دلیل تغییر در بارندگی‌ها و کاهش آب‌های زیرزمینی تصمیم به اصلاح الگوی کشت گرفته شد که در حال حاضر مساحت زمین‌های مختص کشت سیب‌زمینی به ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار کاهش یافت که این کاهش را با افزایش برنامه بهره‌وری آب و افزایش تولید جبران می‌شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نیاز سیب‌زمینی استان و بخش عمده نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول