اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توصیه اکید نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به قضات: به عدل حکم دهید

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: قضاوت کاری بسیار سخت و پرارج است و در امر قضاوت و صدور رأی، باید به عدل حکم دهید.

توصیه اکید نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به قضات: به عدل حکم دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در نشست تخصصی قضات و فعالان حوزه قضایی استان در امر مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار سمنان در سالن اجتماعات دادگستری کل استان اظهار کرد: امروز تهاجم ترکیبی و چندجانبه در حوزه‌های مختلف از سوی استکبار به نظام اسلامی انجام می‌شود که بحث مواد مخدر یکی از این هجمه‌هاست.

وی با بیان اینکه جنبه مهم جنگ ترکیبی، امروز مواد مخدر است، گفت‌: مقابله ترکیبی برابر تهاجم چندگانه، نیازمند مواجه و جهاد ترکیبی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار کرد: جبهه خط اول مقابله با تهاجم ترکیبی، مبارزه با مواد مخدر است که با روش‌های جدید و نوین و قابل اجرا تحقق می‌یابد.

مطیعی بیان کرد: امیدواریم خداوند جامعه ما را از آسیب‌ها به‌خصوص مواد مخدر صیانت کند.

وی بیان کرد: قضاوت کاری بسیار سخت و پرارج است و در امر قضاوت و صدور رأی، باید حکم به عدل بدهید.

اقدام فرهنگی؛ ضرورت امروز مبارزه با مواد مخدر

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان هم با بیان اینکه مقابله با تهاجم امروز تکلیف همه ماست، گفت: در بحث تهاجم نظامی، حمله به مرزها مطرح است؛ اما در تهاجم فرهنگی، حمله به مغزها انجام می‌شود و هیچ حد و مرزی ندارد و باید بسیار هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: ما برای تحقق موفقیت در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر، باید دنبال کاهش تقاضا در بحث مواد مخدر باشیم.

استاندار سمنان افزود: مدیریت در بحث مواد مخدر باید اجتماعی شده و از مبدأ، خانواده‌ها، مدارس و محله‌ها در دستور کار قرار گیرد و همه خود را برابر این آسیب اجتماعی مکلف بدانند.

هاشمی تصریح کرد: یک جوان در جامعه به‌صورت تدریجی به دام اعتیاد گرفتار می‌شود و مراقبت در حوزه خانواده امری ضروری است و در این زمینه، خانواده‌ها باید به‌صورت جدی آگاه باشند.

استاندار سمنان گفت: تهیه فیلم، اقدام فرهنگی، ساخت مستند در بحث آگاه‌سازی نسبت به خطرات و اثرات سوءاستفاده از مواد مخدر و سایر موارد از این دست، می‌تواند در بحث مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و ساماندهی آنان در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن مکان اسکان تهیه و معتادان متجاهر ساماندهی شدند.

هاشمی اظهار کرد: بین دستگاه‌های امنیتی،‌ انتظامی، قضایی و فرهنگی استان هماهنگی و تعامل بسیار خوبی در راستای مدیریت بحث اعتیاد به‌عنوان آسیب اجتماعی وجود دارد.

استاندار سمنان گفت: برای هر معتادی در استان که موفق به ترک اعتیاد شود، آمادگی به‌منظور فراهم‌سازی زمینه اشتغال وجود دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول