اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پیج‌های بی در و پیکر در گچساران/ مسئولانی که رؤیای معروف شدن را اینجا دیده‌اند

رشد قارچ گونه پیج های بدون مجوزخبری اینستا گرام یکی از معضلاتی است که این روزها جامعه خبری را درگیر کرده است.

پیج‌های بی در و پیکر در گچساران/ مسئولانی که رؤیای معروف شدن را اینجا دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران یکی از پر ترافیک‌ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام بوده که کاربران زیادی را جذب کرده است.

بسیاری از کسب و کارها و خیلی از افراد برای ثبت خاطرات، معرفی محصول و خدمات، برندینگ، سلبریتی شدن و برخی از کارهای دیگر به فعالیت مستمر در این شبکه اجتماعی می پردازند.

 این شبکه اجتماعی افسار گسیخته کاربران به سرعت باد در فضای مجازی تاخت و تاز می کنند که البته باعث به وجود آمدن برخی مشکلات شده است.

رشد قارچ گونه پیج های بدون مجوز خبری اینستاگرام یکی از معضلاتی است که این روزها جامعه خبری را درگیر کرده به صورتی که با پخش اخبار کذب و بی اعتبار باعث شده تا رسانه های معتبر برای ثابت کردن اخبار صحیح به مخاطبین فشار زیادی را متحمل شوند.

با وجود هجمه های فرهنگی علیه ایران اسلامی در حال حاضر برخی از این پیج های اینستا‌گرام که هر کدام خود را خبرنگار معرفی می کنند با نا آگاهی از انتشار درست اخبار آب به آسیاب دشمنان فرصت طلب ریخته و باعث به وجود آمدن هجمه های فرهنگی علیه ایران اسلامی شده اند.

در کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص گچساران اینگونه پیج های نامعتبر به وفور به چشم می خورد تا جائی که برخی از کارمندان، یا خبرنگاران با اقدام به دایر کردن چندین پیج بدون مجوز و فعالیت آنها برای خود درآمدهای میلیونی را رقم زده اند.

درآمدهای میلیونی که با انتشار برخی اخبار نادرست و کذب به قیمت برهم خوردن فضای یک شهر یا گاه استان می شود.

متاسفانه برخی از مسئولان و مدیران با نا آگاهی خود از تفاوت بین یک پیج اینستا گرام و خبرگزاری یا سایت معتبر به این معضلات و مشکلات دامن زده و با رویای معروف شدن چند روزه با پرداخت هزینه با این پیج‌ها همکاری می کنند.

در برخی از مراسمات رسمی گاه تعداد افراد پیج دار به قدری زیاد است که جایی برای خبرنگاران واقعی نمی ماند به تازگی کار برخی از این افراد به جایی رسیده که برای عزل و نصب مدیران نیز مقابل برخی از مسئولان دولتی خط و نشان کشیده و یا تعیین تکلیف می کنند.

اگر برخی از مسئولان سواد رسانه ای خود را بالا برده و تنها به دنبال مطرح شدن موقت خود نباشند می دانند که نباید در مصاحبه با این پیج ها زمینه برخی از مشکلات را فراهم کنند.

در سال گذشته در اقدامی جالب از سوی دادستان گچساران با شناسایی برخی از پیج های بدون مجوز اینستاگرامی در اولین جلسه خود با اصحاب رسانه نور امیدی در دل این جامعه رقم زد ولی این بارقه های نور کم رنگ شد تا جائی که این معضل به دست فراموشی سپرده شده است.

بر اساس تصمیم شورای عالی فضای مجازی پیج های اینستاگرام که تمایل دارند می توانند با معرفی پیج و احراز ادمین نسبت به اخذ کد شامد از وزارت ارشاد اقدام نمایند.

ستاد ساماندهی وزارت ارشاد پس از احراز هویت ادمین یک پیج اینستاگرام و بررسی محتوای آن پیج نسبت به ارائه مجوز شامد به آن پیج اینستاگرام اقدام  کند، که پس از دریافت مجوز، محتوای پیج مورد نظر توسط پلیس فتا کنترل می شود.

اگر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص گچساران با یک عزم جهادی و انقلابی بررسی پیج های بدون مجوز اینستاگرام را در دستور کارخود قرار دهند دیگر شاهد برخی از مشکلات بخصوص در زمان انتخابات نخواهیم بود.

حال خبرنگاران که خود فریاد مردم و گاه حلال برخی از مشکلات جامعه هستند خودشان در حل این مشکل و بی توجهی مسئولان به آن درمانده اند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول