اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نخستین «جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در چهار بخش آواز گروهی شامل سرود، تواشیح و آوازهای گروهی چند زبانه، تکخوانی، آهنگسازی و مقالات و نوشته یا موسیقی حماسی و مقاومت (بخش جنبی) برگزار می‌شود.

نخستین «جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فراخوان «نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت» امروز با حضور حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت (ع) و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام کرمان و معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله رونمایی شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این زمینه اظهار کرد: این جشنواره در راستای ارج نهادن به ارزش‌های ایثار و شهادت و خصوصاً ویژگی‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همرمزمان ایشان طراحی و هدف اصلی برگزاری این جشنواره بازشناسی مکتب ایثار و شهادت و وطن‌دوستی با شناسایی جوانان علاقه‌مند در این حوزه عنوان شده است.

وی افزود: این جشنواره در چهار بخش آواز گروهی شامل سرود، تواشیح و آوازهای گروهی چند زبانه، تکخوانی، آهنگسازی و مقالات و نوشته یا موسیقی حماسی و مقاومت (بخش جنبی) برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: همه آثار تولیدی باید مربوط به پس از شهادت حاج‌قاسم یعنی از دی‌ماه ۹۸ باشد و آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه مکان اجراها در جوار مرقد شهید سلیمانی است، عنوان کرد: مراسم اختتامیه و اعلام نتایج، سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره به نشانی کرمان، خیابان شهید کامیاب، خیابان شهید رضوانی‌نژاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طبقه دوم گروه قرآن و عترت اداره کل است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول