اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

برگزاری سلسله جلسات «داستان و آرمان» با هدف جهاد تبیین در فرهنگسرای اندیشه

فرهنگسرای اندیشه در تازه‌ترین برنامه خود، سلسله جلسات «داستان و آرمان» با محوریت شناسایی و بررسی مهم‌ترین مبانی فکری در ادبیات انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند.

برگزاری سلسله جلسات «داستان و آرمان» با هدف جهاد تبیین در فرهنگسرای اندیشه

به گزارش خبرگزاری فارس، پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرات شگرفی بر ادبیات کشورمان گذاشت و آن را دچار تحولات عظیمی در مضمون، محتوا و تکنیک کرد. با این اتفاق، مضامین مهمی برگرفته از مبانی فکری انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به تقویت روحیه ایثار و شهادت، وطن‌دوستی، کمک به دیگران، حمایت از مظلومین، دشمن‌ستیزی و ... اشاره کرد.

این‌گونه از ادبیات که برخاسته از مهم‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی نظیر مبارزه با طاغوت پهلوی، حضور مردم در جریان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در عمر آن است تبدیل به بخش مهمی از ادبیات کشورمان شده و مخاطبان فراوانی آن را به عنوان یکی از گونه‌های تاثیرگذار ادبی در کشور دنبال می‌کنند. توجه ویژه مردم به این شاخه ادبیاتی و استقبال ویژه مخاطبان از کتاب‌های شاخص این حوزه نمونه‌ای از اعتلای ادبیات داستانی انقلاب اسلامی است.

فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین ویژه برنامه خود با عنوان «داستان و آرمان» به جریان‌شناسی داستان‌های بلند انقلاب اسلامی می‌پردازد. پس از تأکید رهبر انقلاب مبنی بر لزوم و اهمیت جهاد تبیین، فرهنگسرای اندیشه با برگزاری این سلسله جلسات نخستین گام برای آغاز این ماموریت را برداشته و سراغ مهم‌ترین محورها در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی رفته است.

اولین جلسه از ویژه برنامه «داستان و آرمان» به بازخوانی شخصیت و شیوه حکومت خاندان پهلوی در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این جلسه، محورهایی نظیر تصویرسازی‌ها از شخصیت خاندان پهلوی، شیوه مملکت‌داری شاهان پهلوی، دربار پهلوی و مراعات حقوق ملت و و پیامد‌های تطهیر جنایات آن مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. 

در شرایطی که رسانه‌های خارجی و بسیاری از معاندین با انواع و اقسام پروژه‌ها تلاش می‌کنند تا خیانت‌های خاندان پهلوی را تطهیر کرده و نسل جوان را تحت تاثیر خود قرار دهند، فرهنگسرای اندیشه در نخستین جلسه از ویژه برنامه خود به تبیین خیانت‌ها و اقدامات پهلوی می‌پردازد.

مهمان ویژه این جلسه احمد شاکری و مهدی کاموس، ۲ نویسنده صاحب سبک کشور‌ و دارای آثار متعددی در حوزه ادبیات هستند. هم‌چنین محمدحسن شاهنگی نویسنده و محقق اجرای این برنامه را برعهده خواهد داشت.

براساس این گزارش، این جلسه روز یکشنبه ۸ اسفندماه از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آزاد است و مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه در فضای مجازی منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول